Re: [FORENING] konstituering (was: holdninger versus personfnidder

> Det jeg skrev var, at det formelt er medlemmer den gamle bestyrelse (PTO og
> Gitte), der har begæret "utlysning" af dette møde. De andre er bare pynt.

Nej inte enligt stadgarna paragraf 5.3, 5.2 och 4.3 är de mer än bara
pynt. Jag vill bara passa på att säga att Niels tar fel när han säger att
det är självklart att den nye bestyrelse skall träda till så snart den är
vald. Jag är med i en massa föreningar där styrelsen sitter på en
mandatperiod som ikke är samma som från årsmöte till årsmöte.

Dock tror jag att vi bör skriva om stadgarna fra bunden op. De stadgar vi
har var skrivna för en förening med 50-60 medlemar och 4 möten per år. Nu
har vi flera tusen medlemmar och en massa verksamhet. Det är andra
vedtegter som skall till för att få styr på en sådan förening.

Martin