Re: [FORENING] Den politiske kandestøber

On Sat, 28 Dec 2002 16:57:50 +0100, Niels wrote:

> Enig. Med det er nok det der "deraf medfølger", der er den vigtige
> detalje.
Det vil jeg ikke bestride, men så må vi jo blot definere et regelsæt
for, hvordan det skal tolkes.

> Naturligvis ikke, og det er da heller ingen der har sagt.
Når man står på sidelinjen, får man af og til den fornemmelse!

> Jeg er jo formand i sådan en politisk forening (lokalt).
>
> Det er jo ikke forkert at politik foregår i politiske foreninger.
> Men hvis politik var fuldstændigt isoleret til politiske
> foreninger, ville vi miste jordforbindesen og køre helt af sporet.
> Politik er mere praktisk end som så.
>
> Ved at varetage linuxbrugernes interesser i stedet for at
> beskæftige sig med partipolitik. Og jeg har ikke hørt nogen her
> sige andet.

Her er vi lidt uenige. Når man er medlem af en politisk forening,
deler man nogen fundamentale grundsynspunkter, som regulerer
diversiteten i holdningsforskellene. I SSLUG er virkeligheden, at
enigheden i disse fundamentale grundsynspunkter ikke er til stede,
hvorfor vi netop vil miste jordforbindelsen, hvis vi prøver at skabe
disens indenfor politiske regulerede områder.

> De mangler fagligheden.
> Demokratiet fungerer også ved at dem, der ved hvad det handler om,
> blander sig i debatten.

Korrekt, men man kan altså godt udtale sig i debatten, uden at man
nødvendigvis skal tages til indtægt for en speciel politisk
anskuelse. Hvordan ville det danske embedsmandssystem ellers se ud,
hvis det netop ikke var apolitisk - bemærk jeg ikke skriver
upolitisk

> Jo. Og hvis vi er uenige om grænserne for "snævert forbundet" og
> "deraf medfølger" bliver vi nødt til af være konkrete (som Erik
> er startet på).
>
> Jeg mener fx at implementeringen af InfoSoc direktivet klart var af
> interesse for medlemmerne.

Det er din holdning, men hvad hvis det ikke dækker flertallets
mening? Skal SSLUG så som forening have en mening om dette?

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail