Re: [FORENING] Den politiske kandestøber

Jeg synes Michael har lavet et godt indlæg og vil opfordre andre til at tage
første halvdel til efterretning.

Men i 2. del vil jeg markere mig lodret uenig -

Michael Rasmussen:
> Jeg støtter
> altså hermed Størner: Politik foregår i politiske foreninger!
Selv med min begrænsede viden om hvem der reelt styrer landet, tror jeg ikke
Danmark fungerer sådan. Vi har en række politiske partier med en eller
anden baggrund f.eks. politiske foreninger, disse bliver så trukket i
forskellig retning af diverse interesseorganisationer, populært kaldet
lobbyisme. Jeg mener det er vigtigt at vi i SSLUG har nogen folk, der gør
alle folketingspolitikerne opmærksom på, hvis de er ved at vedtage noget
der har uheldige konsekvenser for vores valg af software.

Hvis vi er enige om at årsmødet er den øverste myndighed for SSLUG, kan vi
så ikke tage valget af bestyrelsesmedlemmer til udtryk for hvor stor
vægtning den politiske indsats skal have i bestyrelsen.

Når jeg ser på hvem der blev valgt, er det min vurdering at 2 ud af de 8 har
politik som sit primære mål. Det vil jeg tolke som at der er bred opbakning
til at at SSLUG skal blande sig i Linux relaterede IT-politiske spørgsmål,
men at hovedvægten stadig bør lægges på det tekniske.

--
Hilsen
Klaus V. Slott