Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

On Fri, 27 Dec 2002 22:30:45 +0100, Kristian Vilmann <sslug@sslug>
wrote:

>Men når bestyrelsen er handlingslammet pga. mistillid og manglende
>information mellem teknik-siden og politik-siden er den gal.

Jeg tror desværre at det bunder meget dybere. For mig at se ligger
problemet mere i forskellen mellem hvad SSLUG har været og hvad SSLUG
nu kan blive nød til at blive.

Hvor SSLUG hidtil har været en tekninsk orienteret forening, som kunne
leje frit med deres løsninger står man nu "pludselige" overfor en
trussel fra et politisk system, som mange teknisk orienterede i bund
og grund er usikre over for. Det er vel naturligt at teknikerne helst
vil gemme sig i det gamel kendte og forsøge at kører videre som de
altid har gjort. Men lovene er vedtaget og vores verden er forandret.

Tiden er for mig at se kommet hvor SSLUG bliver nød til at åbne sig
for en politisk virkelighed og gå ind slaget. Hvis der er folk i
foreningen der kan og vil tage sig at det politiske arbejde synes jeg
vi skal give dem den tekniske platform vi har til at kæmpe slage med.
Det er dog vores (teknikernes) frihed de er villig til at kæmpe for.

Jeg er i bund og grund tekniker, men også så realistisk at jeg indser
at jeg må give køb på min holdning om ikke at være politisk for at
forsvare mine interesser.

Jeg kan godt leve med at bestyrelsen eller dele af bestyrelse
fremsætter politiske udtaleser til gavn for hele SSLUG, selvom jeg
ikke er helt enig. Så længe den politiske del ikke kræver af mig at
jeg afholder mig fra at udtale mig om tekniske ting skal jeg også lade
dem få så frit råderum som det er mig mulig.

Lad være med at gå efter Anne og de andre der prøver at kæmpe for
vores overlevelse. De skabte ikke problemet, men handler af
nødvendighed til gode for os alle. Tak dem hellere for det store
arbejde de har gjort og forhåbenligt fortsætter med at gøre for denne
flok utaknemmelige tekniske legebørn på den politiske front.