Re: [FORENING] SSLUG i opløsning?

In article <sslug@sslug>, Hans
Schou wrote:
<snip>

>  Nu er det ikke alt der egner sig til at blive diskturet pr. email,
>  specielt ikke hvis det går i hårknude. (jeg har været der)

Desværre egnede det sig heller ikke til at diskutere på et
bestyrelsesmøde. Så jeg ved ikke rigtig hvornår jeg skulle have
diskuteret det. Over en øl på en bar efter bestyrelsesmøderne, er der
een der har sagt. Det er sikkert sådan man løser problemer i politik.

>  Det må være flertallet i bestyrelsen der sætter betingelserne. Vort meget
>  demokratiske valgsystem burde sikre at det er den linje som medlemmerne
>  ønsker, der bliver lagt.

<gammel bitter mand>
Virker ikke. Flertallet kan træffe en beslutning ved afstemning, men kan
ikke bestemme hvordan samarbejdet skal virke. Hvordan vil du gøre det?
Forretningsordenen var et forsøg på dette men forsøg på at håndhæve
denne fortolkes som personangreb. Hvis et medlem af bestyrelsen ikke
ønsker at arbejde på samme præmisser som de andre, og dette hverken er
egnet til at diskutere per mail eller på bestyrelsesmøderne, men kun
over en øl bagefter, så har et flertal ingen kraft der. Man kan "springe
personen over" og træffe beslutninger ved flertal. Men ikke tvinge
personen til at samarbejde. (Der er noget med en hest og et vandtrug,
men jeg ved ikke helt hvor godt det passer her).
</gammel bitter mand>

>  (jeg forstår det nok bare ikke, fordi jeg ikke har været med til møderne)

På en måde havde det været godtnok at have dig med... Til at råbe "hold
så kæft" i ny og næ. Og måske til at råbe vagt i gevær ("øksen ligger...
hvad er det nu?") før det gik så galt som det gik nu. Men det vil du
ikke, og jeg vil det heller ikke mere. Så meget hellere sidde på
sidelinien og råbe gode råd :-)

Ih jeg ville være en skøn miniput-fodboldforælder ...

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

Bare turde tage sit tøj og gå sin egen vej
jeg ved det holder længst i længden
-- Michael Falch