Re: [FORENING] SSLUG i opløsning?

In article <sslug@sslug>, E. Sjørlund wrote:
>  Hvis det skal nytte, må man da håbe, at kandidaterne klumper sig lidt
>  sammen, så man kan se, hvem der kan arbejde sammen med hvem, ellers
>  kommer der vel intet nyt ud af det.
>  Det er stadig lidt uklart for mig, om det er arbejdsformen, arbejdets
>  mål og indhold eller måske slet og ret personlige sym- og antipatier,
>  der giver den voldsomme splittelse.
>  Uden klarhed omkring problemstillingen bliver det vel lidt tilfældigt at
>  lave en ny bestyrelse.

Det følgende er min personlige opfattelse (bla bla standard disclaimer.)
Bestyrelsen (den gamle i hvert fald, som jeg har diskuteret med) er ikke
ret enig om hvad problemet er.

IMO er det uenighed om arbejdsformen. Om hvad man forventer af hinanden.
F.eks om hvor meget man bør orientere hinanden om hvad man render og
laver, hhv. have tillid til at folk kører hver deres eget løb og sikkert
gør det godt.  Om hvorvidt man kan forventes at svare på spørgsmål
vedrørende bestyrelsesarbejdet fra de andre bestyrelsesmedlemmer. Og
sikkert meget mere jeg ikke kan huske ligenu. Men den slags ting.

Det er ikke arbejdets mål og indhold. Dette er der sommetider uenighed
om, og det skal der også være, og det kan man diskutere og om nødvendigt
stemme om.  Jeg ved der er bestyrelsesmedlemmer ( i hvert fald ét) det
mener at det er uklarhed om indholdet der er problemet. Dette er jeg
meget uenig i.

Jeg er dog enig i at det er blevet sværere at sidde i bestyrelsen fordi
der er kommet så mange udefrakommende faktorer (itpolitiske spørgsmål)
der skal tages stilling til, som kan være svære at forstå. Og dette har
sikkert medvirket til at forværre problemerne. Samarbejde kræver mere
når opgaverne er sværere.

Mht. personlige sympatier og antipatier, så findes de bestemt i dag. Men
de var der ikke fra starten. Jeg snakker om antipatierne her. De opstod
efter min opfattelse langsomt efterhånden, begrundet i uenigheden om
arbejdsformen. Da de i dag er eskaleret til direkte mistillid fra nogle
af de kommende bestyrelsesmedlemmer til at andre bestyrelsesmedlemmer
kan besidde tillidsposter/repræsentere foreningen, kan jeg kun tilslutte
mig at "der må gøres noget".

Jeg finder dog at det er en det er en meget ulykkelig situation vi er i
nu, og ville ønske det kunne have været løst på en bedre måde.

Grupperinger vil jeg overlade til de kommende kandidater selv at
fortælle om.

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

Kæmp for alt hvad du har kært