udadrettet SSLUG arbejde

Efter i går at have kommet til den delkonklussion, at ueninghederne i
den kommende bestyrelse er af personlig samarbejdsmæssig karakter, så
må jeg idag ændre min opfattelse.

Linux relateret IT-politik interesserer mange i SSLUG. Det kan ses på
antallet af mails på sslug.itpolitik. Antallet af bidragende personer
er ganske vist ikke så stort som på sslug.teknik og andre tekniske
lister. For mig at se ser det ud til at alle teknikere gerne vil give
plads til tumleplads på sslug.itpolitik. Problemets kerne er om SSLUG
skal lave udadrettede aktiviteter.
Skal SSLUG kommentere lovudkast - eller måske direkte lave
lobbyarbejde indenfor det felt som vores formålsparagraf og
generalforsamlingsmandater tillader.

For mig har Linux altid handlet om politik, emn jeg accepterer, at der
i SSLUG sikkert er en del teknikere, der blot er glade for Linux som
styresystem. De er fløjtende ligeglade med licenser, patenter og al
den slags bøvl. Hvis ellers Microsoft Windows var teknisk bedre til
det man vil bruge det til, ja så tager man blot en kopi af Microsoft
Windows istedet for Linux. Og hvad så - det gør alle andre jo også.
For mig at se, så vil en et teknik-only SSLUG kun være en kaffeklub -
altså et hyggeligt forum uden udadrettede aktiviteter. For mig er og
bør SSLUG være både teknik og Linux relateret IT-politik. Det er
netop grunden til at jeg på trods af min placering i Århus er mere
aktiv i SSLUG end i AaLUG. Ikke noget ondt i kaffeklubber, men for
mig at se er SSLUG en større forening end konceptet kaffeklub kan
bære.

Jeg forstår altså ikke hvorfor teknik-only folkene i bestyrelsen ikke
vil give plads nok til at IT-politikerne i bestyrelsen får albuerum
nok til at lave de nødvendige udadrettede aktiviteter. Kommer det på
nogen måde til at skade SSLUGs udbud af tekniske aktiviteter?

Hvad kunne Gitte Wange, Jacob Sparre Andersen og Peter Makholm tænke
sig der sker med SSLUG efter 11/1?
Splittelsen i medlemmernes holdninger ændrer sig sikkert ikke, så vil
den kommende bestyrelse få det nemmere?
Gitte har meldt ud, at hun ikke orker at arbejde i en bestyrelse hvor
enighed ikke kan opnås. Ærgeligt - men dog en ren udmelding.
Hvad med Jacob og Peter Makholm?

Mvh