Re: [FORENING] Relevans for SSLUG (was: Den politiske kandestøber

----- Original Message -----
From: "Hans Schou" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Sunday, December 29, 2002 12:13 AM
Subject: Re: [FORENING] Relevans for SSLUG (was: Den politiske kandestøber

> De fleste emner vil jeg mene har en delvis eller fuldt relevans for SSLUG.
>
> Det der i mine øjne ligger uden for SSLUG er Netbanker. Det skyldes
> selvfølgelig også at jeg selv var med til at rykke emnet ud af SSLUG og
> "tørre den af" på www.linux.dk . Om bankerne vil supportere Linux o.l. er
> deres egen sag, det er ikke noget vi kan gøre krav på.

> mvh/hans

Operativsystemet er selvfølgelig helt irrelevant.
Hvis Nettbanken kun virker med Internet Explorer og intet annet
så er det relevant.
Ett godt eksempel:
Opera fungerer godt med Postbanken.no - men bare hvis Opera lyver og
sier den er Internet Explorer.
I det øyeblikk jeg ber browseren identifisere seg som Opera - så får jeg
en feilmelding øyeblikkelig.
Setter jeg Opera tilbake til å identifisere seg som MSIE 5.0 så fungerer alt utmerket.
Altså må både jeg og Opera må lyve for å komme oss fram her i verden.
All den tid det koster NOK 30 på postkontoret for å betale en regning
så har jeg ikke ett fritt valg.
Bankene har rottet seg sammen på samme hvis som Microsoft.
Neste uke skal jeg betale en regning til Danmark - jeg vil sannsynligvis ende opp
med å betale ett gebyr på NOK 75 for å overføre pengene.
Ingen skal få meg til å tro at det koster så mye når det er meget billigere
med f.eks PayPal.com (kjappere går det også)
Det hjelper lite å være verdens største LUG når man så allikevel MÅ
kjøre Windows til jobben. (Du må gjerne kjøre på vår motorvei, men bare hvis du kjører FORD,
Hvis du insisterer på å kjøre DROF så får du finne deg en annen motorvej).
Det er bare en motorvei dit jeg skal - flere motorveier finnes bare hvis jeg lukker øynene og drømmer.

Mvh
Jim Oksvold