Re: [FORENING] Den politiske kandestøber

Michael Rasmussen wrote:

<kreativt snip>
> Dette, igen, er i
> sig selv heller ikke noget problem, hvis det så blev ved det,
> men hvis pludseligt foreningens virke skal til at have
> hovedvægten inden for dette ene emne, der altså kun optager et
> fåtal af foreningens medlemmer, må vi altså enten ændre
> foreningens formålsparagraf, eller også må vi trække en linje i
> sandet og sige hertil og ikke længere. Jeg betragter mig selv
> som værende demokrat, og hylder derfor mangfoldigheden i
> meninger og holdninger, hvorfor jeg må tage afstand fra
> oligarki. Foreningen skal have plads til alle, der vil noget
> [...]

Jeg vil, for en enkelt gangs skyld, blande mig i en debat jeg
ellers helt har opgivet at følge med i midt i
eksamensforberedelserne. Jeg er nemlig langt hen ad vejen enig
med Michael, omend jeg ikke ser noget galt i at foreningen
svarer på henvendelser og insender høringssvar i ny og næ.

For mig er IT-politik ikke et ukendt emne, og heller ikke et jeg
viger tilbage fra at beskæftige mig med, men det er et emne jeg
beskæftiger mig med som privatperson, og et jeg aldrig kunne
drømme om at beskæftige mig med på vegne af 6000 mennesker jeg
ikke kan nå at spørge til råds inden det er for sent, specielt
ikke når jeg også ved at hovedparten af dem slet ikke vil læse
mine spørgsmål, da de jo ikke følger den relevante liste.
IT-politik er noget jeg udøver i den partiforening jeg er medlem
af, og sådan vil jeg helst holde det - så det er altså ikke
fordi jeg stikker hovedet i sandet, og nægter at se problemerne,
at jeg er meget ked af den retning SSLUG er i færd med at tage,
det er simpelthen fordi jeg ikke anser SSLUG for at være det
rette forum.

Det er flere gange blevet foreslået, at de IT-politiske tiltag
med fordel kunne foregå i en til formålet oprettet
paraplyorganisation, som de danske open-source grupperinger
(LUG'erne, BSD-DK m.fl.) så kunne støtte op om i fællesskab, og
det er en ide jeg støtter varmt, om end jeg ikke har hverken tid
eller energi til at gå direkte ind i et sådant arbejde. Jeg ser
en sådan løsning, der jo reelt vil være et branch-out fra SSLUG,
som det eneste virkeligt fornuftige tiltag, og må jo konstatere
at det før er gjort med succes - så hvorfor ikke igen?

Bare lige mine få tanker, jeg kryber straks tilbage til studierne
af jernalderen.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
.dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.