Re: [FORENING] udadrettet SSLUG arbejde

On Sun, 29 Dec 2002 00:38:54 +0100
Andreas Bach Aaen <sslug@sslug> wrote:

> Ok. Med teknik-only mente jeg i denne sammenhæng kun folk som ikke er
> interesseret i udadrettede It-politiske aktiviter.

Jag hober at mine (og Niels) exempler skal vise at virkligheden ikke
enkelt lader sig indeles i kategorierne udadrettede <-> ikke
udadrettede.

Notere at Hans Schou som er en (udadrettet) fighter ikke
syns netbanker skal vare en sslug-sag. Måske er flertalet på
NOVICE-listen som ikke kan anvende Mozilla til sin bank av en annen
opfattning?

Imho er (som et exempel) et obent brev til alle svenske og danske
banker - "Vi er en brugergruppe som ikke kan bruge jeres banker" - en
helt normal sag for sslug at lave hvis energie og kompetence er på
plads. Måske blir det obne brevet senser ikke afsendt for di Hans
overbeviser alle om at vi skal lade det vare.

Det er her dynamiken er. Spilleplanen er sslugs obne lister og
det endlige ansvaret hos bestyrelsen.

Imho har den gamle bestyrelsen efter bedste förmåga försökt ta ansvar
for foreningen. Generalforsamlingen og revisorer var glade for det, det
var kun min bogföring som ikke var helt korrekt. Eller?

Det existerer andre måder at påvirke udvecklingen i samfundet. For
exempel siger amerikanske juristbyråer i sin reklame på nettet at di har
personlige kontakter i kommissionen. Men jag tror ikke at kunderne kan
folge diskussionerne på obne mailinglister ;-)

Jag har personligen fölet meg som en freerider hvid de tidspunkter jag
ikke haft energie eller kompetence at kommunicere til bestyrelsen eller
sslugs obne lister hvad jag lavet. Jag savner stadigt en rapport fra meg
om hvad som hände då jag var i Bryssel :-(

Även om jag var där på eget initiativ og för egne penge så hade jag ikke
kunnet snakke med dem jag snakkede med hvis jag ikke var en
medlem af sslugs bestyrelse.

//Erik