Re: [FORENING] Yet Another Foreningsmødetråd

On Sun, Dec 29, 2002 at 12:32:16PM +0100, Peter Makholm wrote:

[klip]

> [...]
> i bestyrelsesarbejdet på det foreliggende grundlag.
>
> Der er så to muligheder. Enten trækker vi os kollektivt eller også
> kæmper vi for at få ændret grundlaget for bestyrelsesarbejdet. Hvis vi
> trækker os, så har 2/3 af bestyrelsen trukket sig fra arbejdet siden
> valget. Det mener jeg er demokratisk uholdbart, derfor må der et
> medlemsmøde til at beslutte hvad der skal ske.
>
> Vi kunne reelt isolerer Anne i bestyrelsen og ignorerer hendes
> tilstedeværelse. Dette mener jeg ikke ville være retfærdigt over for
> de medlemmer der har stemt Anne ind i bestyrelsen.

Men det er demokratiets spilleregler.

> Ideen med at vælte hele bestyrelsen for at holde nyvalg er efter
> længere overvejelser fundet at være den eneste effektive måde som kan
> forsvares over for vedtægterne. Jeg er dog åben over for andre måde at
> løse problemerne på. Jeg tror bare ikke på at det kan klares inden for
> bestyrelsen, det har været forsøgt.

Er det fair over for de medlemmer der har stemt på dig ?
Er det fair over for medlemmerne, at gå så hurtigt efter at i er blevet valgt ?

> Det har været påpeget at problemet ikke kan være forsøgt løst inden
> den nye bestyrelse har haft deres første egentlige bestyrelsesmøde. Da
> problemerne egentlig ikke involverer nyindvalgte, mener jeg ikke at
> der er grund til at tro at et møde vil løse problemerne.

Det er da værd at prøve.

> [...]
>
>   - Hun har ikke over for den samlede nye bestyrelse ville komme med
>     en konkret kritik til den foreslåede konstituering.
>
>   - Ukonkrete beskyldninger om at den resterende bestyrelse i
>     konstitueringen var ved at overtræde vedtægter og
>     medlemsmødebeslutninger.
>
>   - Ikke ville komme med udmeldinger på trods af at vi tidligere har
>     været enige om at det gerne skulle ske inden bestemte datoer.
>
> Det sidste punkt er blandt andet at vi på mødet den 8. december blev
> enige om at en udmelding om konstitueringen af bestyrelsen kunne falde

og ? ting kan glide. Desuden er det da svært at konstituere bestyrelsen
uden et bestyrelses møde ? Hvis i har flertallet, så kan i da bare
konstituere sig, og så må mindretallet bare tage det til efter retning.

> Anne har i længere tid undskyldt visse kommunikationsproblemer med at
> der var personer på bestyrelseslisten som hun ikke havde tillid til
> uden dog at ville konkretiserer dette. Jeg tror ikke at disse
> problemer vil forsvinde ved nytår da jeg har en god ide om at
> tillidsproblemerne er med mig.

og hvad så ?? Begge vidste at i begge stillede op til bestyrelsen.
I valgte begge at stille op. I blev begge valgt. Nu må i så bide
i det sure æble, OG TAGE JER SAMMEN! nogle gange møder man nogle
mennesker man dårligt kan samarbejde med, men i valgte selv at
stille op, derfor må i respektere medlemmernes ønsker og så se at
få arbejdet til at glide. Om i gør det ved at ignorere mindretallet
eller ej er mig lige gyldigt, det er nu engang demokratiets spille
regler, omend jeg ville ønske at i ville finde et komprimi.

JonB