Re: [FORENING] Yet Another Foreningsmødetråd

On Sun, 29 Dec 2002, Peter Makholm wrote:

> Vi kunne reelt isolerer Anne i bestyrelsen og ignorerer hendes
> tilstedeværelse. Dette mener jeg ikke ville være retfærdigt over for de
> medlemmer der har stemt Anne ind i bestyrelsen.

Hvis bestyrelsen stemmer om noget, og et medlem (Anne) bliver nedstemt,
så er det helt fint.

Hvis et medlem (Anne) gerne vil have taget et emne op, og resten af
bestyrelsen ikke vil, så bliver det ikke taget op. Sådan skal det være.

Det må være noget andet du mener når du skriver "isolerer" og
"ignorerer".

[i nedenstående har jeg flyttet lidt rundt på de 3 punkter]

> I forbindelse med debatten og konstitueringen af bestyrelsen for 2003
> har jeg oplevet følgende problemer med Anne Østergård:
>
>   - Hun har ikke over for den samlede nye bestyrelse ville komme med
>     en konkret kritik til den foreslåede konstituering.
>
>   - Ikke ville komme med udmeldinger på trods af at vi tidligere har
>     været enige om at det gerne skulle ske inden bestemte datoer.

Hvis man ikke forklare sig ordentligt, eller slet ikke siger noget, så er
man uden for indflydelse.

>   - Ukonkrete beskyldninger om at den resterende bestyrelse i
>     konstitueringen var ved at overtræde vedtægter og
>     medlemsmødebeslutninger.

Som jeg ser det, kunne den resterende del af bestyrelsen have gjort noget
der var imod vedtægterne, og sluppet godt fra det. Specielt hvis man kunne
komme med en rimelig forklaring hvorfor man gjorde, hvilket jeg gætter på
at man kunne.

Anne kunne så have indkaldt til foreningsmøde og prøvet at få væltet
bestyrelsen. Dette ville så kræve at medlemmerne fandt bestyrelsens
handling utilgivelig, og stemte for at der skulle en ny bestyrelse til,
hvilket jeg ikke tror medlemmerne ville. På samme bestyrelsesmøde ville
den resterende del af bestyrelsen komme med vedtægtsændringer der gjorde
at de ville have nemmere ved at opererer fremover, hvilket jeg tror der
ville være stemning for.

En lidt kejtet måde at gøre det på, men jeg tror SSLUGs medlemmer kunne
leve med det.

mvh/hans
In Linux® we have found a UNIX® that is a better answer. We
think Linux® is the new UNIX®.	-- Michael Dell