Re: [FORENING] Den politiske kandestøber

On Sat, Dec 28, 2002 at 15:50:30 +0100, Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> formål, frygter jeg så absolut for, at vi så ligeså godt kan
> lukke og slukke. Hvordan havde man forestillet sig, at man i en
> forening hvor der findes ligeså mange politiske anskuelser, som der
> findes medlemmer, skulle kunne opnå en repræsentativ holdning?
> Skal vi ikke blive enige om, at SSLUG er en faglig organisering
> omkring operativsystemet Linux, og så overlade de politiske
> debatter til de politiske organisationer? Jeg siger ikke hermed, at
> vi ikke kan udtale os politisk, men disse udtalelser, og de
> politiske ytringer, skal så være snævert forbundet til

Det er jo ikke "politik" generelt, men "politik" (lovgivning)
der direkte vedrører linux i negativ retning.
Hvis det ikke er os linuxbrugere der gør noget, hvem skal så?

Jeg kan ikke se at det vil gavne linux hvis SSLUG  tager skyklapper på
og meget snævert kun fokuserer på teknik.

Ok, vi kan jo samles i det skjulte og udføre vores ulovlige handlinger
og håbe det ikke bliver opdaget.....

> Og så lige til sidst: Skal vi ikke prøve at holde diskussionerne
> på et sobert grundlag, hvor det er bolden, og ikke manden/kvinden
> der er i fokus?

Problemet er vist mere personer i bestyrelsen end emner ;(

--
mvh Frank Damgaard  |