Re: [FORENING] Netbank (was: Relevans for SSLUG

On Sun, Dec 29, 2002 at 01:15:50 +0100, Hans Schou wrote:

> Jeg har cuttet en del i Jim's indlæg, så for fuld forståelse
> må du selv lige finde den i arkivet.
>
> [om postbank.no -- sikkert noget lign. Giro i DK]
>
> Puha, den er sgu ikke nem.
>
> Den vil være svær at tage sig af for SSLUG. SSLUGs svar kunne være: Sådan
> er det med frihed, det koster. Hvis du vælger at bruge Linux, så må du
> berede dig på at betale mere for visse ydelser, du kunne få billigere ved
> at bruge et andet OS.

Men det skal da ikke afholde en eller flere  SSLUG brugere at henvende
sig til banken og spørge om det virkelig kan være rigtigt.
Evt. hvis der er tid og kræfter også en officiel SSLUG udmelding.

Her er problemet nok mest at få fat i de relvante tekniske ledere i
banken som kan forklare (teknisk) hvorfor deres tekniske løsning  er så
ringe. (bevidst?, ubvevist?....)

Om ikke andet findes der nogle banker der virker med nyere browsere,
selvom ikke alle vil supportere andet med MSIE.

> Så må du tage landevejen. Det er den pris du betaler for at bruge Linux.

Derfor kan SSLUG da godt arbejde for at vi linux brugere også
må anvende "motorvejen" ?
dvs. at der anvendes åbne standarder , og at webserveren ikke
kodes til at lave browserspecifik kode til en positivliste af browsere/OS.

Det kræver selvfølgelig at der er nogen der vil lægge resourcer
(sin tid og kræfter) til opgaven.
Dog  nytter det ikke  noget at årmötet pålægger bestyrelsen en masse
opgaver den ikke har resourcer til (men bestyrelsen kan jo vælge
uddelegere en given opgave til nogle medlemmer der interesserer
sig for sagen).

--
mvh Frank Damgaard  |