Re: [FORENING] Ups Hanne ikke Gitte (Re: [FORENING] udadrettet SSLUG arbejde)

On Sun, Dec 29, 2002 at 15:13:47 +0000, Hanne Munkholm wrote:

> Jeg er lige nødt til at kommentere på det med vedtægter. Jeg antager at
> det er det vedtægterne siger om konstituering vi snakker om.
>
> Det er IMO uheldigt at en (mindre?) del af konstitueringsdiskussionen har
> fundet sted på den "gamle" bestyrelsesliste (hvor alle de "nye" var til
> stedet men også "vi gamle"), eftersom min. et af de nye (genvalgte)
> bestyrelsesmedlemmer ønskede diskussionen i fortrolighed.
>
> I de år hvor jeg har været med til at konstituere bestyrelsen foregik
> dette per email, privat mellem de nyvalgte/genvalgte. At skrive 6 email
> adresser i sit "to" eller "cc" felt.

Måske det i vedtælgternes skal præciseres at den *nye* bestyrelse
skal mødes fysisk til et konstituerende møde.
Jeg er ikke klar over hvor juridisk gyldig nogle emails er.

Måske problemerne bunder i for meget email og for lidt fysiske møder?

> *)
> Bortset fra at jeg altså også har hørt flere steder, at vi ikke lovligt
> kan stå uden formand. Men så kan det vel for pokker ikke være så svært
> at udnævne en midlertidig formand for sølle 11 dage. Men så har vores
> vedtægter et problem - hvad så fra 1. januar til man har konstitueret
> sig? Dette er en sag jeg vil overlade til folk der har forstand på
> foreningsjura. Frank, kan du ikke liiiige finde ud af hvad reglerne er?

jeg kender ikke de svenske regler.
Men jeg ville normalt mene at man har en formand til der er en ny,
dvs. den gamle formand fortsætter til den nye er konstitueret.

--
mvh Frank Damgaard  |