Re: [FORENING] Den politiske kandestøber

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> Pt. er der 5546 indlæg på sslug.itpolitik mens
> sslug.teknik har registreret 8783 indlæg. Dvs. et forhold mellem
> itpolitik og teknik på 2/3 - her ville en statistik sikkert være
> berettiget, men det har jeg ikke mulighed for. Jeg er dog ikke i
> tvivl om, at man vil se en voldsom udvikling på itpolitik listen i
> antallet af indlæg. Dette i sig selv ville også være i orden, hvis
> fordelingen på hoveder var repræsentativ for den samlede forening,
> men man skal ikke have været med i mange måneder for at se, at denne
> liste hovedsageligt benyttes at en lille eksklusiv medlemsskare,

Det er vel rigtigt.
Men det kan aldrig blive et problem at nogle medlemmer er meget aktive på en
liste.

Hvis der fx var 4 medlemmer der blev omvendt til emacs og skrev 10000 indlæg
på sslug.emacs ville det være fint med mig.

> og
> derfor har den altså ikke den store tilslutning fra hovedparten af
> medlemmerne. Dette, igen, er i sig selv heller ikke noget problem,
> hvis det så blev ved det, men hvis pludseligt foreningens virke skal
> til at have hovedvægten inden for dette ene emne, der altså kun
> optager et fåtal af foreningens medlemmer, må vi altså enten ændre
> foreningens formålsparagraf, eller også må vi trække en linje i
> sandet og sige hertil og ikke længere.

Jeg mener naturligvis heller ikke, at man bare skal tælle indlæg på
listerne.

> Jeg betragter mig selv som
> værende demokrat, og hylder derfor mangfoldigheden i meninger og
> holdninger, hvorfor jeg må tage afstand fra oligarki. Foreningen
> skal have plads til alle, der vil noget indenfor Linux, og dette
> indebærer efter min bedste overbevisning, at vi skal afholde os fra
> at udarbejde manifester og udråbe os selv til politisk talerør for
> specielle holdninger indenfor IT-politik.

Hvilke initiativer er det, der gør at der ikke er plads til alle?