Kandidatur (tidigare skickad till bestyrelsen)

Jag kandiderar till bestyrelsen för 2003. Mitt mål med denna kandidatur är
att fortsätta uppbyggnaden av verksamhet i Skåne och på Själland.
Hyggemöten ser jag som en mycket viktig del av SSLUG. När det gäller
it-politik så tycker jag att sslug skall bedriva verksamhet för att
sprida information om Linux till politiker på alla nivåer och i alla
partier. Detta inbegriper information om hur patent och upphovsrätten
påverkar Linux.

Eftersom jag även har andra politiska uppdrag och jag inte vill
blanda ihop mina roller kommer jag inte aktivt att arbeta utåt i
SSLUGs it-politiska arbete.

Jag vill fortsätta vårt sammarbete med DKUUG och EurOpen.se. Jag vill även
arbeta för att stötta IDFR och andra liknande initiativ.

MVH Martin