Re: [FORENING] Udrensning af Anne

On Sun, Dec 29, 2002 at 02:48:02PM +0100, Gitte Wange wrote:
> Keld Jørn Simonsen wrote:
>
> Men fakta er: På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at etablere et
> fungerende samarbejde i bestyrelsen og det mener jeg medlemmerne bør vide !

Jeg forstår at der er en del bestyrelsesmedlemmer der mener at at
samarbejde med Anne er urealistisk. Men derfor kan resten af bestyrelsen
vel godt samarbejde, og man kan derfor have en fungerende bestyrelse?
Eller er I bange for at Anne kan stille sig i vejen for bestyrelsens
arbejde ved at sladre til medlemmerne om samarbejdsformer i bestyrelsen,
der er vedtægststridige? Eller hvordan mener I at Anne kan skade
arbejdet? Jeg har svært ved at tro at det er sådan noget der ligger bag,
men I skriver at hun nærmest saboterer beslutningsprocesserne, som I
mener de skal se ud. Og da jeg skulle lukkes ude af DKUUGs bestyrelse
var det så formanden kunne bemægtige sig den europæiske organisation,
en ting som DKUUG siden har ført en retssag om. Mine advarselslamper
begynder derfor at blinke når jeg ser sådant noget.

Mit råd er at få lavet en forretningsorden for bestyrelsen, der
klarlægger fx hvordan I kan tage beslutninger per email, og måske
også hvordan I forventer at folk rapporterer om deres handlinger
på foreningens vegne. Jeg kunne forestille mig at Anne også kunne støtte
dette, idet det er skrevne regler (som jo jurister godt kan li), og ganske normalt.
Og så iøvrigt holder nogen flere fysiske bestyrelsesmøder, som er bedre
til at pejle sig ind på hinanden i end email, hvor man nemt kan
misforstå hinanden og gejle sig selv og hinanden op til unødige
fjentligheder. Og spis nogen gode kager, det dæmper også
fjentlighederne. PTO talte også om dette på årsmötet.

> Jamen det er sådan du ser det.

Det kan da godt være jeg tager fejl, jeg er jo blot en udenforstående,
og kender ikke de faktiske problemer så godt.

Og det kan da godt være at Annes indsats ikke er så storslået, nogen
gange har jeg da haft svært ved at se hvad det konkrete mål var med hvad
hun lavede. Men jeg medgiver at det er kompliceret, fx EU-ting, og at
det er yderst vigtigt hvad der bliver lavet i EU, swpat bestemmes jo
ikke herhjemme, og infosoc havde vi heller ikke reelt nogen indflydelse
på fra dansk side.  Hvis Anne ikke helt kan overskue det, og derfor ikke
kan rapportere ordentligt om det, ja så kan jeg også godt forstå dette.
Al indsats om disse for Linux fortsatte eksistems så vigtige emner er
derfor værd at støtte, selv om indsatsen ikke lige nu er fuldstændig klar,
eller giver de ønskede resultater.

> Jacob, Peter og jeg er åbenbart af en anden opfattelse. Og det mener vi
> ikke er holdbart i længden.

Jeg håber stadig I kan finde ud af at snakke sammen.

kærlig hilsen
keld