Re: [FORENING] Udrensning af Anne

Keld Jørn Simonsen wrote:
Jeg tror jeg forstår bedre hvad problematikken er, nu.
Jeg forstår at I er frustrerede over Annes manglende kommunikation.
Jeg undrer mig da også over at hun ikke har indlæg her på listen, men tænkte at det kunne være hun var på juleferie. Eller at hun ikke
kan lide at diskutere sådanne ting på en emailliste. Eller at hun ikke kunne lide al den negativitet omkring hendes person,
og er blevet ked af det. Der kan være mange grunde, og nogen af dem
kan oven i købet være gode.

Og her kan vi så sidde og komme med spekulationer. Et godt bud må være at en del er ramt af jule-/nytårsferie inkl. Anne ?

Jeg tænkte at en vej ud, som vel er forventet af vedtægterne og
derfor af de menige medlemmer, var at få afholdt det konstituerende
bestyrelsesmøde, og få klarlagt konstitueringen. Og så spørge til
de forskellige medlemmer hvad de forventer at lave, og hvordan de
forventer at der skal besluttes og rapporteres omkring dette.
Det kan være I allerede har forsøgt dette, på mødet d 8. dec,
hvad véd jeg. Men I kunne prøve at tage endnu en dosis af Kelds
vidundermedicin: snak med hinanden. Det ser ud til at Anne gerne
vil have et konstituerende bestyrelsesmøde, og Gitte synes også det
er OK, så prøv dog det, før mødet d 11. jan.

Jeg synes at dialog er forsøgt uden held - men det er min opfattelse. Jo lad os gennemtrumfe en konstituering af bestyrelsen; og hvad så bagefter? Det essentielle her er ikke om hvorvidt vi kan blive enige om en konstituering eller ej. Det der er essentielt er at der ikke kan opnås en fornuftig samarbejdsform.

Jeg ved ikke hvad vedtægterne siger om indsigt i bestyrelses-arbejdet, men hvis det ikke krænker nogen paragraffer eller træder nogen over tæerne vil jeg gerne finde de konkrete eksempler frem.

Dette er meget vanskeligt at diskutere uden konkrete eksempler :-(

Generelt fungerer min kemi jo nok bedre med Jacob og Gitte end med Anne,
men jeg har også forståelse for Anne, især på baggrund af min egen
historie hvor jeg er blevet mobbet ud nogen gange, også i SSLUG.
Min generelle indstilling på baggrund af adskillige mobningssager
omkring min egen person, er at man da altid burde kunne snakke om det,
og er man valgt af fx en generalforsamling er det hvert bestyrelsesmedlems
pligt at forsøge at samtale.

Okay lad os lige få en ting på plads: Hvem mobber Anne ?
Måske forstår jeg noget forkert ved ordet "mobbe" men det var så vidt jeg husker noget man gjorde i 5. klasse når man for 3. dag i træk smed Tim's madpakke i lokummet og trak ud?
Det her er ikke et forsøg på at mobbe Anne, men et forsøg på at forklare medlemmerne hvad hulen der foregår !!

Reglerne i foreninger mv tager så
højde for at dette ikke kan lade sig gøre, og man kan så via demokratisk
flertalsdiktatur alligevel få foreningen til at fungere. Ikke at jeg
synes det er kønt, men sådan er reglerne. Hvis Anne ikke siger noget,
eller ikke laver noget, er skaderne vel til at overse.

Hvad hvis nogen laver noget uden at sige det ?

Men det er vist også en del af problemet: Anne laver en del, men
rapporterer mindre end de andre i bestyrelsen ønsker. Jeg har altså kun
dette fra listen her, og en kort samtale med Anne for 3 uger siden
- hvor hun sagde at det ikke var rigtigt at hun ikke rapporterede.
Så jeg har modstridende oplysninger.

Jeg har da også forståelse for at udelukke folk, hvis de ikke gør det
de lover, eller gør det modsatte af hvad der er besluttet osv.
Det er bare ikke klart for mig at det er tilfældet her.

Når jeg finder ud af hvad vedtægterne siger om indsigt i bestyrelses samarbejdet vil jeg gerne komme med konkrete eksempler.

Det virker på mig som om det er noget email-ophidselse,
og det er jo set før. Det kan hjælpe at snakke sammen i
et fysisk møde, og det er dét som vores regler bogstaveligt siger
bestyrelsen skal gøre. Kunne I ikke slå lidt koldt vand i blodet og
følge foreningens vedtægter? Alt andet tror jeg bare giver endnu mere ballade.

Hvilke vedtægter er det vi ikke følger ?

Vi kunne selvfølgelig bare have trukket os (der ville stadig lige være nok bestyrelsesmedlemmer og suppleanter tilbage til at danne en lovlig bestyrelse), men jeg lider desværre af en eller anden form for ansvarsfølelse der gjorde at jeg valgte at støtte løsningen med at lade medlemmerne om at vælge.

Jeg er glad for at du har energi til at fortsætte. Jeg beklager
iøvrigt at ErikJ er trådt ud og ville ønske han ville stille op igen.

Me too .... jeg er rigtig ked af at Erik ikke ville lege med i 2003. Men det er hans beslutning og det mener jeg vi bør acceptere.

Hilsen Gitte