Re: [FORENING] Was [ANNOUNCE] SSLUG föreningsmöte 11/1 med sup pleringsvalg til bestyrelsen

On Sun, Dec 29, 2002 at 23:17:43 +0100, Martin Wahlén wrote:

> Jodå, det står utryckligen i stadgarna i paragraf 4.1. Eftersom
> föreningsmötet väljer styrelse kan den även avsättas av föreningsmötet.

ok det fremgår ikke direkte, men selvfølgelig er foreningsmöte
beslutende.

> Formellt korrekt enligt praxis, men svensk rättspraxis tillåter
> fyllnadsval på sittande möte om det inte är sannolikt att det görs för
> att hindra personer för att delta i beslutet.

Men vi indførte en uges frist til opstilling af kanditater.
og den siddene bestyrelse er ikke afsat, det besluttes måske
eller måske ikke den 11/1.
I så fald bør der gives 1-2 ugers frist til ny opstilling
af kandidater eller der bør ses bort fra opstillingsfrister.
For det virker lidt underligt at opstille kandidater
til et "måske" nyvalg.

> Ja, men det skall icke framgå av ett beslutsprotokoll om baggrunden till
> besluten.

men det kunne fremgå om der er beslutninger der ikke er blevet
udført af bestyrelsen eller enkelte medlemmer af bestyrelsen.

> Stem då Nej till att avsätta styrelsen.

måske jeg skulle stille et andet forslag, at vi lukker bestyrelsen
inde i et lokale indtil de er blevet enige.....

--
mvh Frank Damgaard  |