Re: [FORENING] Udrensning af Anne

On Sun, Dec 29, 2002 at 11:14:38PM +0100, Gitte Wange wrote:
> Keld Jørn Simonsen wrote:
>
> Jeg synes at dialog er forsøgt uden held - men det er min opfattelse.

Jeg læser kun at I har holdt et møde d 8. dec, og ikke siden.
Resten har været email og måske tomands telefonsamtaler og snakke,
lyder det som om. SSLUGs fremtid synes jeg da nok kunne begrunde at man
forsøgte nogen flere gange. Jeg tror Anne har respekt for rigtige
bestyrelsesmøder.

> Jo
> lad os gennemtrumfe en konstituering af bestyrelsen; og hvad så
> bagefter? Det essentielle her er ikke om hvorvidt vi kan blive enige om
> en konstituering eller ej. Det der er essentielt er at der ikke kan
> opnås en fornuftig samarbejdsform.

Ja, den formelle konstituering kan vel hurtigt overstås, og var også
fra min side mest tænkt som en måde at få Anne på banen, så I kunne
diskutere mere væsentlige ting som forventninger til hinanden.

> Okay lad os lige få en ting på plads: Hvem mobber Anne ?
> Måske forstår jeg noget forkert ved ordet "mobbe" men det var så vidt
> jeg husker noget man gjorde i 5. klasse når man for 3. dag i træk smed
> Tim's madpakke i lokummet og trak ud?
> Det her er ikke et forsøg på at mobbe Anne, men et forsøg på at forklare
> medlemmerne hvad hulen der foregår !!

Med mobning mener jeg forsøg på udelukkelse. Det er måske et forkert
ord. Men det dækker over at Jacob/Makholm/du vil udelukke Anne fra
bestyrelsen. Det er vel klart.

> Hvad hvis nogen laver noget uden at sige det ?

Ja, det er ikke så godt. Men så er der gradbøjninger. Hvornår skal man
fortælle om hvad man har lavet? Hver dag, hver uge, hver måned, eller
til hvert bestyrelsesmøde? Hver gang man har været til møde? Jeg har
været ude for at blive kritiseret for ikke at rapportere, når jeg havde
lavet en lille smule, og jeg syntes at jeg først ville rapportere når
jeg var færdig. Så prøv at få fastlagt jeres forventninger og få skrevet
dem ned på papir (eller PC og lagt op på en webside) - forskellige
forventninger - uudtalte - genererer ofte større ballade.

> Når jeg finder ud af hvad vedtægterne siger om indsigt i bestyrelses
> samarbejdet vil jeg gerne komme med konkrete eksempler.

Ja, det er svært at forstå noget som udenforstående, uden at I
fortæller noget mere om det, og at vi iøvrigt får noget at høre fra
Annes side. Kan også forstå at du har betænkeligheder med om du må
komme frem med eksempler. Makholm-sagen var vist netop om lækager om
interne bestyrelsesting.

> Hvilke vedtægter er det vi ikke følger ?

Det fik jeg nok skrevet så det kunne misforstås. Jeg mente ikke med
dette, at I ikke overholdt vedtægterne. Men at I ikke gør som det
forventes i vedtægterne. Vedtægterne siger at bestyrelsen skal
konstituere sig på det første bestyrelsesmøde. Altså forventes det
at det første der gøres er at der afholdes bestyrelsesmøde, ikke en
ekstraordinær generalforsamling.

> Me too .... jeg er rigtig ked af at Erik ikke ville lege med i 2003.
> Men det er hans beslutning og det mener jeg vi bør acceptere.

Ja, det er hans beslutning, og derfor kan jeg ikke andet end at tage
det til efterretning.

Hilsen
Keld