Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG iopløsning?

Patrik Bengtsson <sslug@sslug> writes:

> Men varför sluta där, det är inte bara opensource-världen som
> berörs, även alla småföretagare som lever på att skriva program (som
> jag) berörs av mjukvarupatent..

Det er en fordel for lobby-arbejde at representere en nogenlunde
identificerbar gruppe, som f.eks. Linux brugere, i stedet for bare at
representere "folk der er enige med mig, og vi er mange!"

En opensource.dk paraplyorganisation med de forskellige fri software
brugergrupper som medlemmer vil også kunne fungere (og jeg støtter
ideen), men det vil stadig være en fordel hvis Linux brugerne støtter
op om den eksplicit som gruppe.  Linux brugerne er stadig mere
identificerbar end Open Source, det sidste er ret tåget i de flestes
bevidsthed.

En softwarepatenter.dk eller digitalforbruger.dk som et praktisk forum
for interesserede at koordinere deres aktiviteter og argumenter, som
"gruppe" vil de ikke have mindre vægt.