Re: [FORENING] Udrensning af Anne

Kurt Frederiksen wrote:
On Sun, 29 Dec 2002 13:32:13 +0100, Jacob Sparre Andersen
<sslug@sslug> wrote:

Jeg finder det ganske usympatisk først at fremtvinge en ny
generalforsamling (eller hvad det nu hedder) og så samtidig stille op
igen med den holdning at hvis man bliver stemt ind og ikke får det
nøjagtigt som man vil have det, så er man klar til endnu engang at
sprænge bestyrelsen inden den er komme på plads.

Så er jeg bange for at du har misforstået mig. Hvis både Anne Østergaard og jeg bliver valgt ind igen, så vil jeg gå _stille_ og _roligt_ uden støj, og uden at bede om et bestyrelsesvalg, for så _har_ medlemmerne valgt hvilken arbejdsform de vil have i bestyrelsen.

I modsætning til EU-spørgsmål kan jeg altså love jer at jeg _ikke_ bliver ved med at spørge indtil der kommer et svar der passer mig. Men der er altså et spørgsmål som jeg gerne vil have svar på - og som jeg ikke syntes blev stillet ved årsmødet:

 a) Skal bestyrelsesarbejdet i SSLUG være præget af
    samarbejde (som det har været indtil engang i sommer)

eller

 b) skal det være præget af konflikter og tilbageholdelse af
    oplysninger (som det har været i den seneste tid)

Hvor mange gange vil du holde SSLUG's medlemmer for nar på den måde?

Jeg håber som sagt ikke at det regnes for at holde folk for nar at ville have svar på et spørgsmål der ikke er stillet før, hvis man så også lover at acceptere svaret.

Ville det ikke i højere grad være at holde folk for nar, hvis jeg gik uden at have advaret dem på forhånd?

Hvis ikke jeg var et rimeligt pænt menneske ville jeg jo nok sige
noget i stil med : "Skam dig og træk dig", men det vil jeg så undlade
og bare håbe at sslugs medlemmer er klogere.

Jeg vil også foretrække at der kommer folk ind i bestyrelsen, der kan holde til Anne Østergaards arbejdsmetoder.

Tag det ikke så tungt. Jeg ved godt at det skrevne ord tit er mere
firkantet end den mening det skal dække, så tag lige ovenstående med
lidt humor ikke. :-)

Du virker bare meget firkantet i dine holdninger, men det er måske
bare din skrive stil. Min er jo ikke ligefrem diplomatisk.

Efter at have diskuteret et spørgsmål længe kommer man nok let til at formulere sig lige lovlig kontant og udiplomatisk, men medmindre folk (som bl.a. du og Poul-Henning Kamp) bringer argumenter på banen, som jeg ikke allerede har hørt før, så bliver stilen nok let præget af at man har besvaret argumenterne før. Jeg vil prøve at gøre mig større umage med at forklare mine tanker - specielt hvis jeg får gode ledende spørgsmål. ;-)

Jacob
--
"Any, sufficiently complicated, experiment is
 indistinguishable from magic."