Re: [FORENING] Den politiske kandestøber

On Mon, Dec 30, 2002 at 03:07:44 +0100, Jim Oksvold wrote:

> I mellomtiden sitter jeg i OSLO og brenner CDR-plater med Linux for harde livet til det nye år.
> Skivene koster her 2.60 kroner. 2 skiver koster like mye som ett frimerke.
> Hvorfor skal Danmark være ett foregangsland for særskatter på IT-teknologi?
> Hva blir det neste? 130% skatt på datamaskiner?

Nu er CD-afgiften ikke en skat, men en "afgift" som varetages
af en privat organisation som har lov til at sætte satserne
uafhængig af folketing.
Så er det da ikke så underligt at de har skruet på satserne
til maksimal indtægt.

Rådet til os danskere er : køb varerne i et andet EU-land......
(og dermed støtter man ikke denne private organisation)

Jeg kan dog ikke se at dette emner er relevant for sslug-forening
og det har været taget op mange gange på sslug-itpolitik.

--
mvh Frank Damgaard  |