Re: [FORENING] Et indkast fra sidelinien...

Poul-Henning Kamp <sslug@sslug> writes:

> Formelt set kunne bestyrelse konstituere sig "udenom" Anne, men
> i praxis vil et kontrært bestyrelsesmedlem smide så meget grus
> i maskineriet at bestyrelsen står i stampe og ingen vegne kommer.

Vi har selvfølgelig internt snakket om denne mulighed. Min holdning er
at det vil være spild af arbejde (nok primært Annes, hvis vi holder
fast på modellen) og hvis det sker i stilhed illoyalt over for
foreningen.

> Det faktum at der er "gengangere" bag kritikken er kun i noget
> omfang en undskyldning og man kan undres over hvorfor de ikke
> allerede under sidste valg havde denne kritik af Anne fremme ?

Jeg tror ikke at nogen af os var i tvivl om at der skulle en meget
voldsom og uimodstridelig kritik af Anne til før hun ikke ville blive
valgt. Dermed er valget mellem at på forhånd stille sig i en meget
dårlig position for et samarbejde eller skjule lidt for medlemmerne at
der er potentielle problemer.

Derfor lod vi det blive ved den kritik som Peter Toft fremførte. Det
kan være dumt i bagklogskabens syn.

> Men samtidig må man undres den meget store andel fuldmagts-stemmer
> (et klassisk kup-middel) som Anne blev valgt på.

Jeg mener ikke at der er belæg for den slags beskyldninger.

En sådan plan kan højst fordoble en persons stemmer. Anne kan derfor
højst have fået halvdelen af de stemmer der er afgivet via fuldmagt,
hvilket i det endelige resultat gør dem ubetydelige.

--
 Peter Makholm     |      I laugh in the face of danger. Then I hide until
 sslug@sslug |                                          it goes away