Re: [FORENING] Et indkast fra sidelinien...

In message <sslug@sslug>, =?ISO-88
59-1?Q?Martin_Wahl=E9n?= writes:

>Ok, jag vill gärna att vi följer en föreningssed som jag sett i sverige,
>men det må vara upp till dirigenten.
>
>Det är så att de som är "inhabil"(??) ikke bör delta i debatten. Dvs,
>Jacob, Peter M, Mig, Niels, Gitte, Anne och Klavs bör få gå ut under punkt
>1. Sedan kan de andra kalla in oss en i taget och fråga vilka frågor de
>vill. På det viset tror jag att man kan undvika den mesta mudderkastning.
>
>phk, niels eller frank? Är det så det fungerar i .dk også?

Det svinger hvordan man gør det herovre, det afhænger meget af hvor
meget mudderkastning der er involveret.  Jo mere mudderkastning, jo
mere ligner proceduren den der anvendes i en retssag.

I det konkrete tilfælde vil jeg foreslå at man starter med at giver
de tre der har begæret generalforsamlingen indkaldt 5 minutter
(tilsammen!) til at forklare sig.  Derefter får Anne 5 minutter.
Derefter en 1 minuts replik til begge parter efter tur.

Så sendes disse 4 kombatanter udenfor døren og ordet gives frit til
generalforsamlingen, indtil der er enighed om at de må komme ind igen,
eller hvis man henter en eller flere ind for supplerende spørgsmål.
De skal naturligvis have lov til at afgive stemmer hvis der stemmes.

Jeg ser ikke umiddelbart årsag til at sende andre end disse 4 udenfor
døren, men jeg tror til gengæld det er vigtigt at de bliver sendt
ud for at få de øvrige talere til at tale frit.

Hvis der er andre der føler sig inhabile eller ubehageligt til mode
kan de selvfølgelig altid vælge at gå ud og pudre sig lidt eller
checke VVS installationernes kvalitet :-)

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
sslug@sslug         | TCP/IP since RFC 956