Re: [FORENING] Et indkast fra sidelinien...

In message <sslug@sslug>, Jacob Sparre Andersen writes:

>Det er jeg meget ked af at få at vide.  Men hvad skulle jeg
>så have gjort?

Du skal sige "Jeg ville foretrække ikke at sidde i bestyrelse
med Anne Østergård, men hvis vi begge bliver valgt vil jeg gøre
hvad der står i min magt for at samarbejde konstruktivt".

Hvis du ikke kan leve op til det, så skal du ikke stille op.

I en forening er det i sidste enden generalforsamlingen der har
magten, og hvis den vælger A, B, C & D til bestyrelsen, så er det
pinedød fordi de mener at det er den bedste bestyrelse.  Og så må
A, B, C & D finde sig i det, smække hælene sammen og samarbejde.

Der er nemlig ikke råd til prima-donnaer i en foreningsbestyrelse.

Men det forudsætter jo naturligvis at valget afspejler forningens
medlemmers mening.  Til det vil jeg gerne sige at det "first-by-post"
afstemningsprincip some SSLUG anvender (punkt 7.3 i vedtægten) er
meget dumt valgt med det forholdsvis beskedne fremmøde man kan
forvente ved SSLUGS generalforsamlinger, fordi blot en lille håndfuld
fuldmagter eller brevstemmer er nok til at garantere en person valg.

Derfor vil jeg (igen) på det kraftigste henstille til alle parter
at man _ikke_ misbruger denne svagmed i vedtægten, men arbejder
sammen om at få valgt en bestyrelse som kan arbejde sammen og bringe
SSLUG videre.

Og skulle generalforsamlingen afviser at afsætte den nuværende
bestyrelse, så er det pinedød deres pligt at finde ud af hvordan
de vil samarbejde hvad enten de kan lide det eller ej.

At rende af pladsen i utide fordi man ikke har fået sin vilje
er ligeså meget en uskik som det er at kaste grus i maskineriet.

Poul-Henning

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
sslug@sslug         | TCP/IP since RFC 956