Re: [FORENING] Kup

On Mon, Dec 30, 2002 at 08:53:20 +0100, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Var der så mange?  Jeg tror der var flere fuldmagter i
> omløb, end det antal første-stemmer som Anne fik.

Faktisk ikke sandt:
9 fuldmagt +40 medlemmer= 49 stemmeberettigede

Og se selv på valgresultatet på sslug's referat fra årsmötet.
Selv om vi antog at alle fuldmagter stemte 1. på Anne og trak dem
fra så vil hun være blevet valgt ind på de resterende 1. og 2. stemmer.

Hvis der er nogen der mener der er "kup" så syntes jeg at det
kommer fra dem i den nye bestyrelse der ikke kan finde
ud af at afholde et konstituerende bestyrelsesmøde hvor
alle er "fysisk" tilstede.

Det er lidt rystende at det kunne ske tidligere år kun over email.
Når   der nu er uenighed så må vi medlemmer kunne forlange
at bestyrelsen mødes og taler sammen.

> Jeg vil også sige at jeg stoler nok på Hans, til at jeg da
> går ud fra at hvis jeg gav ham en fuldmagt og en prioriteret
> liste med kandidater, så ville han da udfylde min
> stemmeseddel udfra det.  Men samtidig er det klart nok, at
> fuldmagter (i modsætning til regulære brevstemmer) lugter en
> lille smule af kup.  :-(

Det var dog noget af en påstand.
9 fuldmagter kan da ikke være et kup.

> Det kunne være vi skulle til at gøre noget alvorligt ved at
> arbejde med et brevstemmesystem til SSLUG.

Der er dog nogle praktiske problemer som har været oppe at vende
tidligere.

--
mvh Frank Damgaard  |