Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politisk forening

On Mon, 2002-12-30 at 15:49, Peter Makholm wrote:
> Er det et forsøg på at løse problemer i SSLUG?
>
> I så fald tror jeg ikke at det hjælper meget bare at oprette en ny
> forening. Der må findes en samlet ide for hvad forholdet SSLUG og den
> nye forening imellem skal være, ellers tror jeg ikke på ideen som
> løsning for nogle problemer.

Jeg er enig med Peter. At oprette en (paraply?)forening til at tage sig
af IT-politik løser ikke de problemer, der pt. er i bestyrelsen for
sslug.

> Jeg vil gerne se en samlet plan. Jeg vil gerne se de rigtige mennesker
> støtte op om sådan en plan. Jeg vil gerne selv støtte op om sådan en
> plan.

Denne 'plan' minder for mig at se meget om forslaget om OpenSource.DK
som paraply-organisation, som der var oppe at vende i sommers.

Jeg synes stadig en paraply-organisation er en mægtig god ide, men den
skal ikke startes "bare fordi" at den siddende bestyrelse i Danmarks
største LUG har samarbejdsvanskeligheder. Den skal startes fordi der er
et behov for den samt en række mennesker, der ønsker at lægge et arbejde
i den. Og så er det selvfølgeligt vigtigt, at de foreninger man håber på
at skulle repræsentere, bakker op omkring projektet.

Alt i alt synes jeg man burde vente med at lancere et sådant projekt til
støvet har lagt sig efter den pågående debat - så ved vi forhåbentligt
også mere omkring IT-politik/Teknik-i-sslug spørgsmålet.

Mvh
./Brix
--
Henrik Brix Andersen <sslug@sslug>

"The gap between theory and practice is wider in practice than in
theory"
                                                       -- Unknown