Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politisk forening

On Mon, 30 Dec 2002, Frank Damgaard wrote:

> [...]

Først vil jeg gerne rose Janus for at tage dette initiativ. Ideen har
været på banen før, men det er da rart, når der er nogen, der _gør_ noget
istedet for bare at brokke sig som sure gamle mænd.

Da jeg ser at formålet er langt bredere end SSLUG, så håber jeg, at Janus
også har inviteret Mac-folkene, newz.dk, DKUUG, BSD-DK og andet godtfolk.

> Det var da ¤#&&!! godt nok en kort tidsfrist 6t57m48s,

Det er jeg "¤%%¤# enig i. Men jeg kommer alligevel.

> Men jeg mener i øvrigt stadig at SSLUG skal beskæftige sig
> med Linux relevant IT-politik.
> SSLUG skal ikke ende med at blive kun en teknik-forening
> med skyklapper og som ikke vil vedkendes det omgivende samfund.

Principielt er jeg enig med Frank. Men jeg forstår også Henrik Størners
argument med at taler man på SSLUGs vegne, så taler man for 6000
medlemmer, hvoraf langt de fleste ved meget lidt eller ingenting om sagen.

Lige nu er det pest eller kolera: Enten får vi interne stridigheder i
SSLUG eller lægger vi IT-politiken over i et andet regi.

Men istedet for at prøve noget, som vi ved ikke virker, så er jeg synes
jeg, vi skal prøve noget, som vi ikke ved virker (Bemærk ordstillingen!).

Jeg håber derfor at SSLUGs bestyrelse (ny som gammel) vil følge Henrik
Størners holdning ved lægge IT-politiken uden for SSLUG. Herved giver vi
folk muligheden for eksplicit til at støtte op om det IT-politiske
arbejde.

Hvis bestyrelsen istedet for selv at tage bolden bevidst peger på
foreningen Foo i IT-politiske sager, så mener jeg at SSLUG har givet
foreningen det blå stempel, som er nødvendigt for at vi ikke får endnu en
skilsmisse, som vi havde med softwarepatenter.dk og med
digitalforbruger.dk. Med bestyrelsens blå stempel så vil fødslen af
foreningen Foo langt mere ligne fødslen af Foreningen Fri Software - som
netop opstod i venlige omgivelser.

/Ole - der lige har mistet 4 km i vand *pyha*
--
Julegave 2002: USD 100 donation til http://www.eff.org/perl/join