Re: [FORENING] Et indkast fra sidelinien...

Keld Jørn Simonsen wrote:
On Mon, Dec 30, 2002 at 01:29:25AM +0100, Poul-Henning Kamp wrote:

Formelt set kunne bestyrelse konstituere sig "udenom" Anne, men
i praxis vil et kontrært bestyrelsesmedlem smide så meget grus
i maskineriet at bestyrelsen står i stampe og ingen vegne kommer.

Jammen, en forening må leve med at folk kræver vedtægterne overholdt.
Hvor ville vi ellers være henne? Man må så have regler, der
forhindrer at enkeltes gruskastning kan få det hele til
at sande til. Flertalsafgørelser burde være nok til at
få systemet til at køre fremad. Men det kan være mindre sjovt i
en periode og det skal man da arbejde på at undgå.

Tilsyneladende er det en sådan "arbejd efter reglerne" fra Annes
side der har forhindert den nye bestyrelse i at i det hele taget
konstituere sig idet hun så vidt jeg har forstået insisterer på at
dette skal ske på et fysisk møde i 2003 istedet for på email.

Hvis _det_ er Annes udgangspunktet for samarbejdet, endda inden den
nye bestyrelse overhovedet har konstitueret sig kan jeg nogenlunde
godt forstå at den nye bestyrelse har bedt generalforsamlingen om
et omvalg.

Uanset hvad man så mener om Anne, hendes standpunkter, hendes
indsats, eller noget som helst andet, så er en sådan mangel på
samarbejdsvilje ikke noget man i en forening som SSLUG har råd til
at tolerere.

Det er da bare at kræve foreningens vedtægter overholdt.
Ydermere er det da fornuftigt at bede om et fysisk møde, hvis
mere komplicerede beslutninger skal tages. Alle véd da at man ikke kan
lave vanskelige forhandlinger og kompromiser via email. Et krav om et fysisk møde vil jeg i denne situation opfatte som et konstruktivt forsøg på at få afklaret problemerne.

Jeg synes du udviser foragt for SSLUGs vedtægter når du siger
at det at bede om at følge vedtægterne er mangel på samarbejdsvilje og
nok til at udelukke folk fra bestyrelsen.

De udmeldinger om at "hvis jeg bliver valgt og Anne bliver valgt,
så trækker jeg mig" er faktisk temmeligt uforskammede og viser
meget lidt respekt for de demokratiske principper.  Det er ligeså
umoralsk som nå den svenske statsminister udtaler af hvis folk
stemmer nej til EU kommer de bare til afstemning igen.  (Og ja,
jeg er stadig tosset over at de lavede de nummer i Danmark!)

Men samtidig må man undres den meget store andel fuldmagts-stemmer
(et klassisk kup-middel) som Anne blev valgt på.

Jeg er imponeret over PHKs evne til at se hvordan fuldmagterne
har stemt. Jeg troede vores afstemninger herom var hemmelige,
men altså åbenbart ikke for folk med synske evner som PHK.
Eller har PHK forbindelser til de rigtige insidere i SSLUG, der har
adgang til hemmelige informationer? Og var stemmesedlerne alligevel
mærkede så man kunne se hvem der stemte hvad?

Lad os spørge Poul-Henning selv - hvor har du oplysningerne fra ???

Så skal vi lige kigge i den retrospektive krystal-kugle:

De ligner det jo lidt at den "politiske fløj" forsøgte et kup der
ikke lykkedes særligt godt idet resten af den nye bestyrelse ikke
ville godtage Annes krav på formandsposten.  Så blev Anne sur og
nu vil hun ikke lege med mere.

Jeg undrer mig over hvorfor Poul-Henning skriver sådan, har han adgang til andre kilder end vi der følger debatten her på "sslug.forening". Med denne udmelding udelukker han sig selv som mødeleder på forhånd.

Jeg synes PHKs udsagn vidner om en ret stor manglende følelse
med SSLUG og hvad der rørte sig på årsmødet. Der er ikke belæg for at
Annes stemmer blev givet ved noget kup. Og der var konsensus om at bestyrelsen skulle
beskæftige sig med de mere perifere dele af den it-politske scene, såsom
kopirettigheder, så længe som de er relevante for Linux. Foreningens
kamp mod SWPAT er bekræftet gentagne gange af foreningsmøder. Jeg synes PHK her på falske præmisser polemiserer kraftigt mod
af foreningsmøder vedtagen politik. Jeg ved ikke hvad hans agenda er,
men jeg mener at vi generelt må rette os efter hvad foreningsmøderne
bestemmer, især når der har været så klare udmeldinger om emnet
(kun en stemme imod i hvert fald et par gange).

Tak for tilbuddet, men jeg tror at det vil være bedre med en dirigent der
vil respektere SSLUGs vedtægter, og har en bedre fornemmelse for hvad
der foregår i foreningen.
Enig

Det er vigtigt at vi finder en mødeleder der er neutral og som mange i SSLUG
har tillid til.

Venlig hilsen Jørgen