Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politisk forening

On Mon, 30 Dec 2002, Ole Tange wrote:

> Først vil jeg gerne rose Janus for at tage dette initiativ. Ideen har
> været på banen før, men det er da rart, når der er nogen, der _gør_ noget
> istedet for bare at brokke sig som sure gamle mænd.

:-)))

> Da jeg ser at formålet er langt bredere end SSLUG, så håber jeg, at Janus
> også har inviteret Mac-folkene, newz.dk, DKUUG, BSD-DK og andet godtfolk.

> Det er jeg "¤%%¤# enig i. Men jeg kommer alligevel.

Jeg kommer ikke - men synes det er en rigtig god ide at
I ser på hvad der kan gøres.

> [...]
> Størners holdning ved lægge IT-politiken uden for SSLUG. Herved giver vi
> folk muligheden for eksplicit til at støtte op om det IT-politiske
> arbejde.
>
> Hvis bestyrelsen istedet for selv at tage bolden bevidst peger på
> foreningen Foo i IT-politiske sager, så mener jeg at SSLUG har givet
> foreningen det blå stempel, som er nødvendigt for at vi ikke får endnu en
> skilsmisse, som vi havde med softwarepatenter.dk og med
> digitalforbruger.dk. Med bestyrelsens blå stempel så vil fødslen af
> foreningen Foo langt mere ligne fødslen af Foreningen Fri Software - som

Den gamle bestyrelses holdning er ved at synge på
aller-sidste vers sååå det bliver nok svært at få
diskuteret - men forslaget kunne passende stilles som
punkt til foreningsmødet. Jeg mener det må være det
rette forum at tage den diskussion.

Personlig holdning:
===================
Jeg må indrømme at jeg håber at den nye forening bliver
en succes - og vil meget gerne give det en chance og
håber andre kan slutte op om dette. SSLUG behøver
dermed ikke at gå til en det rent ekstreme
non-politiske men i praksis overlade en "førertrøje"
til andre på et af de mange områder vi arbejder i.

SSLUG skal jo ikke nødvendigvis have et patent på at
udstikke IT-politik for OSS-området - hvis andre kan
gøre dette kompetent _og_ samle ud over hvad der ligger
øst for Valby bakke (og måske endda hjælpe i andre
lande) _og_ endda give mulighed for at
vores BSD, Tex og Zope osv folk kan føle sig godt
repræsenteret så tror jeg alle kan vinde stort her.

Derfor; jeg glæder mig til at høre mere om det. Og jeg
håber I husker at smide flere mails ud på
<sslug@sslug> om
* mission og fokus
* hvem som starter det
* hvordan man bliver aktiv
osv osv.

At andre kan have andre holdninger er mindst lige så
vægtige som min her - jeg er ved kun at være et medlem
i en stor biks. Men held og lykke herfra. Jeg håber
det bedste for initiativet.

> /Ole - der lige har mistet 4 km i vand *pyha*

Håber du bare har været til svømning i en svømmehal :)

Tak Ole!

Linux should not be used by those under the influence of MicroSoft.
May cause dizziness or vertigo. Consult your tech support before
using Linux. (note--after using Linux, you may notice extreme
discomfort when using MicroSoft. Discontinue use of MicroSoft.)