Re: [FORENING] Udrensning af Anne

Kristian Vilmann wrote:
> Jeg hentede bare hvad newsserveren nu ville give mig. Det er ikke spor
> videnskabeligt, men egentlig meget betegnende.....
> [..]
> Men ingen opfølgning. Og ingen eller meget lidt deltagelse i
> diskussioner.

Søger du på mig vil du se at en lang række af mine indlæg i
sslug.itpolitik har samme karakter. Jeg har simpelthen ikke
tid til at diskutere en eller anden detalje omkring definitionen
af Åben eller copyrightlovgivning. Enten fordi jeg mener det er
en meningsløs intellektuel øvelse, eller fordi digitalforbruger
holdet nok kan finde ud af infosoc uden mit bidrag.

Anne har været ganske overordentlig aktiv med at skrive høringssvar
og presse meddelelser, og deltaget i konferencer, f.eks. var hun
den eneste der kommenterede høringssvaret til ØEM's projekt
"Eneret i den nye økonomi" som jeg skrev (http://www.softwarepatenter.dk/eneret.html), og hun og Ole Tange
er de eneste der har kommenteret opfølgningen, som jeg håber
SSLUG vil være medunderskriver af en gang i Januar.

Jeg syntes ikke du kan forvente at Anne både skal informere
SSLUG's medlemmer om hvad der rører sig i den politiske verden,
og at hun samtidigt skal lave en opfølgning af hvad SSLUGs
medlemmer skal mene om den sag.

Et stort problem er at de færreste SSLUG medlemmer løbende
følger arbejdsprocesserne i EU eller DK, eller har nok indsigt
i de politiske processer til effektivt at få deres mening hørt,
eller forbindelser til at faktisk vide hvad der rører sig der.

Af 6000 SSLUG medlemmer har vi har vi faktisk kun én Anne!

Det er derfor særdeles værdifuldt at Anne informerer os om
hvad for politiske møder og høringer der finder sted, også
selvom den viden kun sjældent bliver udnyttet.

Årsagen til at der ikke er meget opfølgning er formodeligt
at langt de færreste medlemmer (undertegnede inklusivt) har
svært ved at relatere sig til de politiske processer, og
hvordan de kan udnyttes til at fremme brugen af OSS. Jeg mener
dog det er urimeligt at Anne skal lasts for vores manglende
viden.

Spørgsmålet er vel nærmest om SSLUGs stadigt har som formål
at fremme brugen af OSS/Linux, eller om SSLUG er tilfreds
med 6000 medlemmer, og nu blot ønsker en fremtid som et
tekniskminded kaffeselskab?

Jeg ser f.eks. kampen for åbne standarder og imod
softwarepatenter som værende motiveret af formålet at
fremme brugen og udviklingen af OSS. Og det er derfor
at strategisk interesse for Linux brugere at arbejde
politisk for disse.

Jeg mener også det er farligt hvis SSLUG ('s bestyrelse)
tror den kan outsource det politiske arbejde til digitalforbruger
og softwarepatenter.dk. Enhver der kigger på softwarepatenter.dk
vil se at Open Source kun er nævnt ganske få steder, og kun i
Eneret høringssvaret (se ovenstående link) er der faktisk nævnt
OSS baserede argumenter imod softwarepatenter.

--
   Mvh. Carsten