Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politisk forening

On Mon, Dec 30, 2002 at 16:14:47 +0100, Ole Tange wrote:

> Principielt er jeg enig med Frank. Men jeg forstår også Henrik Størners
> argument med at taler man på SSLUGs vegne, så taler man for 6000
> medlemmer, hvoraf langt de fleste ved meget lidt eller ingenting om sagen.
>
> Lige nu er det pest eller kolera: Enten får vi interne stridigheder i
> SSLUG eller lægger vi IT-politiken over i et andet regi.

Indtil videre har jeg ikke set at IT-politikken er direkte
årsag til problemerne.
Den ny bestyrelse har jo ikke enfang holdt konstituerende møde.

> Jeg håber derfor at SSLUGs bestyrelse (ny som gammel) vil følge Henrik
> Størners holdning ved lægge IT-politiken uden for SSLUG. Herved giver vi
> folk muligheden for eksplicit til at støtte op om det IT-politiske
> arbejde.

Det håber jeg ikke. SSLUG skal da ikke have mundkurv på.
Vi linux brugere må da være dem der bedst ved hvor skoen trykker
når politikere lavere lovgivning der berører os.

> Hvis bestyrelsen istedet for selv at tage bolden bevidst peger på
> foreningen Foo i IT-politiske sager, så mener jeg at SSLUG har givet
> foreningen det blå stempel, som er nødvendigt for at vi ikke får endnu en
> skilsmisse, som vi havde med softwarepatenter.dk og med
> digitalforbruger.dk. Med bestyrelsens blå stempel så vil fødslen af
> foreningen Foo langt mere ligne fødslen af Foreningen Fri Software - som
> netop opstod i venlige omgivelser.

? que
SSLUG skal ikke have IT-politik,  men skal alligevel støtte
en IT-politisk forening.
Hvor er forskellen?

(udover arbejdet til dels foregår i forskellige foreninger
 med forskellige kasketter)

Jeg kan ikke se at det går at adskille, men selvfølgelig
kan arbejdet lægges over til en paraplyorganisation.

Denne nye forening som skal stiftes i dag er dog ikke den rette,
da der ikke står noget om "organisations/forenings" medlemskab.

--
mvh Frank Damgaard  |