Re: [FORENING] Udrensning af Anne

On Mon, 30 Dec 2002 16:23:17 +0100
Carsten Svaneborg <sslug@sslug> wrote:

>  > formuleret og som jag lavet en version 0.001 af)
>
> Er denne offentlig et sted? jeg har vist misset den. Men der
> manger definitivt noget koordination mht. politiske opgaver,
> for ikke at tale om hvilke politiske opgaver der findes og
> strategien til deres løsning.

Jag startede på it-politik for nogle dager seden:
http://www.sslug.dk/emailarkiv/itpolitik/2002_12/msg00273.html
som seden blev en lang liste:
http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2002_12/msg00103.html
som bör kompletteres med:
http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2002_12/msg00025.html

(det her er kun et udkast)

> Jeg har dog det indtryk at SSLUG har et ganske nærsynet
> perspektiv, og at politisk aktive personer får mere ud af
> at bidrage i IDFR og swpat.dk regi, hvorfor det ikke er
> mærkeligt at der ikke er mange tilbage til at forvalte
> SSLUGs politiske kapital.

> Det er dog vigtigt at IDFR og softwarepatenter.dk ikke opfattes
> som SSLUGs kultur og erhvervsministerium. Begge har et perspektivt
> der går ud over et snævert OSS perspektiv. Men uden aktivt politisk
> engagement fra SSLUG vil OSS synspunktet ikke blive effektivt
> formidlet af IDFR og swpat.dk.

Jag er meget meget enig :-)

> Anne er forøvrigt det eneste bestyrelsesmedlem, der er med både
> i IDFR komiteen og softwarepatenter.dk arbejdsgruppen.

Det öger imho hendes ansvar for integration og fordelning af
arbejdsopgaver mellom foreningerne.

//Erik