Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politisk forening

On Mon, 30 Dec 2002, Erik Josefsson wrote:

> Det her ligner den strategi jag selv hade planer på at arbejde efter:
> at fra fall til fall göra bedömningen hvis en "sag" hörer hjemme i
> sslug eller ikke, sende den videre eller lave dubletter af bolden.

Hov! Det var ikke sådan det skulle forståes.

Der er ingen tvivl om, at de politisk interesserede i SSLUG også vil være
med i den nye forening (DNF). Derfor giver det ikke mening, at både SSLUG
og DNF skal kommentere - det vil være præcis de samme mennesker, der
kommenterer.

Det vil kun give mening, hvis _al_ IT-politik skilles fra SSLUG. Kun
derved kan vi opnå, at SSLUG bliver den gode, gamle Teknikerforening (med
stort T), som nogen af os kender tilbage fra 1999.

Beholder man istedet noget IT-politik og beslutter fra sag til sag, så
tror jeg, at vi taber troværdighed - idet man så med rette kan mene, at
der er tale om Tordensskjolds soldater.

Jeg er godt klar over, at det er en stor beslutning at tage, men trøst dig
med, at dem, du giver ansvaret til, er de samme personer som du ellers
ville give ansvaret til - de har blot en anden kasket på.

> Det her med "blå stempel" forstår jag ikke, men jag tror at sslug
> gerne stötter (yet another) forening. Held og lykke med det (som jag
> tror man siger på dansk).

Som du kan forstå, så er støtten ikke bare et ønske om held og lykke, men
en aktiv handling fra SSLUG, der skubber IT-politiken over i DNF.

Men støtten må i hvert fald ikke være af typen: "Vores holdning tegnes af
DNF". Derved tager vi jo netop SSLUGs ikke-politiske medlemer som gidsler.
Støtten skal istedet være: "Vi har ikke nogen holdning. Men prøv at spørge
DNF. Måske har de en holdning."

Med alle de folk i SSLUG, som har holdninger, så kan jeg sagtens forstå,
at det kan være lidt svært at sluge. Men hvis vi ikke vil pådutte nogen
ikke-politiske medlemmer en holdning, så tror jeg Janus' initiativ er en
realitisk måde at kunne opsamle det "holdningsoverskud", som der helt
naturligt opstår.

/Ole
--
Julegave 2002: USD 100 donation til http://www.eff.org/perl/join