Re: [FORENING] SSLUG i opløsning?

"Hanne Munkholm" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug

> Jeg ved godt at du ikke er tilfreds med det faktum at der går så lang
> tid fra en ny bestyrelse er valgt, til den tiltræder (det er jeg
heller
> ikke glad for længere).

Det er, så vidt jeg kan se, det ene af de problemer, der bør løses.
For at skabe kontinuitet i bestyrelsesarbejdet har sslug vedtægter, der
nedsætter en bestyrelse et par måneder inden den skal træde til.
Det er jo faktisk muligt, at skaffe den kontinuitet på anden vis.
Dette kan fx. gøres ved at lave valgperioderne toårige, og kun lade
halvdelen af bestyrelsens medlemmer gå på valg hvert år. Det er en
indarbejdet foreningspraksis, som bestemt har sine gode sider.

Et andet problem er så selve personspørgsmålet.
Uanset om en liste og offentlig debat er egnet til den slags eller ej,
så må det vel være rimeligt at afvente et svar fra AØ. Det kan for min
skyld blot være, at AØ ikke finder det egnet til debat på en liste, men
vi ved jo slet ikke, om AØ overhovedet er klar over, at der sker noget.

Et helt tredje problem er, hvad sslug's bestyrelse skal eller ikke skal
beskæftige sig med.
Det er da et spændende emne (som kan få mange til tasterne), men i
forbindelse med bestyrelses-problemet synes det at være lidt uden
mening.
Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle indlæg fra de 3+2, der
indkalder til mødet den 11. der angiver nogen form for emne - politisk
eller ej - som grunden til mødet.
Det er problemer med holdninger, tillid til hinanden og arbejdsformer
der er grunden, så vidt jeg har kunnet se.
Om de kan løses af medlemmerne ved en afstemning stiller jeg mig lidt
tvivlende over for, og det vil i det mindste kræve en eller anden form
for listevalg, noget der ikke umiddelbart er belæg for i vedtægterne,
snarere tvært imod.