Re: [FORENING] Netbank (was: Relevans for SSLUG

Hans Schou wrote:

> [om postbank.no -- sikkert noget lign. Giro i DK]
>
> Puha, den er sgu ikke nem.

He.

> [...]
> er det med frihed, det koster. Hvis du vælger at bruge Linux, så må du
> berede dig på at betale mere for visse ydelser, du kunne få billigere ved
> at bruge et andet OS.
>
> I DK vil det nok nærmest være Forbrugerrådet man vil henvende sig til hvis
> der var så et alvorligt problem.
>
> Man kunne syntes at digitalforbruger.dk ville interessere sig for det, men
> de har ret mange Windows-brugere som medlemmer, og dem skal der værnes om.
> Ved så at beskæftige sig med ovenstående, så kunne man miste nogle
> Windows-brugere, og det ville ikke være heldigt.

Altså: Du siger at det ikke har noget med SSLUG at gøre, fordi det er noget
bankerne vælger at gøre. Men, det er kun Linux brugere (modulo nogen
enkelte andre) der oplever problemet. Og, så skal digitalforbruger ikke
tage sig af det fordi det ville krænke windows brugere. Så, du ender i
linux.dk.

Hvorfor kan SSLUG ikke have en holdning der hedder:

- Vi _kræver_ at offentlige institutioner understøtter åbne standarder
- Vi finder det ønskværdigt at private virksomheder <ditto>

Hvorfor er den første OK, men den anden for "politisk" og ikke noget for
SSLUG?

> Så må du tage landevejen. Det er den pris du betaler for at bruge Linux.

Man kunne indvende at det må ligge i umiddelbar forlængelse af SSLUGS formål
at minimisere den pris man betaler for at bruge Linux.

Mads