Re: [FORENING] 08

On Mon, Dec 30, 2002 at 04:06:02PM +0100, Erik Josefsson wrote:

> Lidt? Det er i arbejdet med forretningsorden min fortroende for Anne
> forsvand. Imho lavede Anne ikke en endeste konstruktivt bidrag til
> forretningsordenen. On the contrary, hennes bidrag til balladen
> kring infosoc var imho at göre ondt värre, nemlig ved
> att_ikke_ta_ansvar_for_at_löse_konflikterne. Det gjorde nok ikke Patrik
> heller, men så er han ikke valgt til at lave den slags (han var og
> utomlands).

Det kan være at hun opfattede det som en lex Anne, og det kan jeg
forstå på PTO at det var der nogen grund til. Hvis man presser nogen, er
der mindre chance for et samarbejde, end hvis man lægger alt åbent
frem, uden pres og uden forhåndsdefinerede løsninger.

> Er det bare jag som savnet vores it-politiske representant i bestyrelsen
> i debatt med Erik Lange? Hvorfor er det jag og ikke Anne som lavet
> kompromisforslaget "infosoc light'n hard"? Er det ingen som undrer over
> det?

Jeg mener at de allerfleste i den kommende bestyrelse har en it-profil,
og at Anne derfor ikke er den eneste ansvarlige for området. Gitte siger
at alle kommende bestyrelsesmedlemmer har en it-politisk profil.

Men det er da rigtigt at Anne har en høj it-politik profil, og ydermere
at hun vist ikke har så meget andet i sin profil. Makholm har fx en
organisations-profil ved at han er meget med til at arrangere
hyggemøder (foruden hans tekniske og it-politiske profil).

Jeg tror at Annes store stemmetal var en markering fra mange medlemmers
side på at den it-politiske del af SSLUG er vigtig.
Jeg havde fx hørt rygter op til årsmødet om at flere ville presse
Anne ud af bestyrelsen pga at man ikke synes der skulle føres it-politik.

Jeg kan derfor godt forstå ErikJ her med at Anne skulle være it-politisk
ansvarlig, men synes ikke det er rigtigt at gøre hende eneansvarlig.
Der er rigtigt mange i den afgående bestyrelse der har trukket et stort
læs omkring it-politik. PTO fx:-) Der skal lyde en stor tak herfra for
denne enorme indsats, som har givet genlyd videnom. Jeg véd ikke alt
og kan nemt komme for skade at ikke kreditere de rigtige. Så tak
allesammen!

> [...]
>
> ps om notater:
> I praxis arbejder bestyrelsen med protokoller fra möder
> med versionshandtering, på samme måde som annen textbearbedning på
> sslugs ovrige lister. Der kommer en version 0.1 og 0.2 etc. I en
> fungerende bestyrelse, hvis det er uenighed (eller hvad som nu er
> problemet), så laver den uenige en notering til ver 0.3 som kommer med
> til den endlige version. Hvad gör man hvis der er uenhed men ingen
> notering? Venter og spörger - kommer der noget snart eller? Hvis det
> ikke kommer noget, hvad er då problemet, uenigheden eller noget annet?

Det normale er at man godkender referatet på det efterfølgende fysiske
bestyrelsesmøde. Det kan være at det ikke er hurtigt nok i vores
elektroniske tidsalder. Man kan også lave en hybridmodel, hvor der
udarbejdes et referat af sekretæren, der modtager rettelser indtil fx 3
dage efter referatets fremkomst, og at store problemer kan tages
op på næste fysiske bestyrelsesmøde, eller et telefonmøde.