Re: [FORENING] Et indkast fra sidelinien...

On Mon, 30 Dec 2002 19:40:50 +0100, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Hmm, så vidt jeg kan se er der 6 egenlige bestyrelsesmedlemmer:
> Jacob,
> Peter Makholm
> Gitte Wange
> Anne
> Klavs Klavsen
> og efter at ErikJ er trådt ud, Martin Wahlén.
>
> Martin er næsten oplagt, fordi vedtægterne foreskriver at
> der skal være mindst én svensk repræsentant. Men Niels
> fik vistnok flere stemmer end Martin.

Hvis man kigger på:
http://www.sslug.dk/moede/medlems/2002-11-03/endeligt-resultat.shtml

Så tolker jeg listen som ordnet efter "placering". Altså har Martin fået
flere stemmer end Niels (måske nogen fra valg-gruppen kan yde lidt
teknisk assistance her?)

> Niels Elgård er suppleant.
>
> For det første kan jeg ikke se at
> Jacob/Makholm/Gitte har flertal, de råder
> over 50 % af stemmerne, men ikke mere.
> De skal have en til, for at have flertal.

Det er korrekt.

> Det kan da godt være de har tilsagn fra en til, men hvis
> de ikke har det, synes jeg det er at føre denne liste bag lyset at
> hævde at de har det. Ellers er det at de ikke har flertal jo en god
> anledning til at snakke og forhandle med resten af bestyrelsens
> medlemmer og finde et kompromis.

Efter at Erik Josefsson har trukket sig ud af bestyrelsen, er det kun
Peter Makholm, Jacob Sparre Andersen og undertegnede der har arbejdet
sammen med Anne i bestyrelsen.
Jeg er af den overbevisning at de ting der er blevet diskuteret i
bestyrelsen omkring samarbejde i hele 2002 reelt ingen effekt vil have i
den nye bestyrelse. Og så står vi bare på samme sted igen og skal slås med
de samme problemer.
Jeg har - så vidt jeg selv erindrer - ikke udtalt at jeg ikke vil sidde i
bestyrelse med Anne Østergaard. Jeg har sagt at jeg ikke kan sidde i en
bestyrelse hvor alle er fjender og sidder og kaster med mudder efter
hinanden. Det er sg* da alt andet end konstruktivt !!
Hvis det her får folk (både i og udenfor bestyrelsen) til at åbne øjnene
og erkende at der er et problem og stramme balderne sammen, jamen så kan
der højst sandsynligt godt etableres et fungerende samarbejde og alle er
glade !

Jeg kan kun gøre MIT til at få det til at fungere - jeg kan desværre ikke
tvinge andre til det samme ...

> Jeg mener personligt at Gitte
> ser ud til at være den bedste formandskandidat. Men en forhandling kan
> føre til at alle medlemmer får noget at skulle have sagt, også
> Anne, og så håber jeg at I allesammen kan sætte pris på hinandens
> arbejde, og anerkende det, og finde et rimeligt leje mht forventninger
> til indsats og rapportering.

Jeg takker for tilliden.

Det gode ved bestyrelsen i SSLUG er jo netop at der er så mange
forskellige synspunkter repræsenteret. Jeg blev noget overrasket da jeg
indtrådte i bestyrelsen i 2002 og fandt så mange forskellige synspunkter
samlet på et sted og folk alligevel kunne snakke pænt sammen og
respekterede hinandens holdninger.
Dette har dog ændret sig radikalt(!) siden Peter Makholm for snart 9
måneder siden citerede noget i et indlæg på en liste, han ikke skulle have
citeret. Siden dengang har tonen i bestyrelsen været præget (i mere
eller mindre grad) af mistillid og manglende informationer.
At snakke sammen og prøve at finde løsninger har hidtil ikke kunnet løse
noget. At medlemmerne intet vidste om den dårlige stemning (og
arbejdsforhold) har ikke gjort det bedre - tværtimod!
Nu er der dæmmet op for at vi kan få lagt kortene på bordet, snakket ud om
tingene og forhåbentligt komme videre med nogle saglige diskussioner.

> For jeg synes nok at der er noget at være
> stolte af, SSLUG er virkelig en stor bedrift, som er summen af mange
> menneskers virke. SSLUG er resultatet af en imponerende frivillig
> arbejsdindsats!

SSLUG er noget helt specielt som der skal værnes om ...
Men nogen gange må man gå 2 skridt tilbage for at komme 4 frem.

> Vi mangler udmeldinger fra Anne(!) Klavs og Martin.
> Niels mener jeg har meldt ud flere gange at
> han mener problemerne med kommunikation ikke er værre end
> at de kan løses, og at de ikke er ualmindelige.

De er - IMHO - ualmindelige i SSLUG-regi.

> Men han er altså kun suppleant, og har derfor ikke en stemme,
> umiddelbart.
>
> Jeg kan godt forstå hvis Klavs og Martin ikke melder ud offentligt
> på listen, det vil fastlåse dem og give mindre rum til kompromiser.
>
> Jeg synes I skulle se at få indkaldt til det konstituerende
> bestyrelsesmøde! Og hvis Anne ikke svarer på email, ja så
> er der opfundet noget, der hedder telefonen. Så må hun sgu da
> svare. Men det kan jo være hun er ude at rejse, Carsten Svanborg
> skrev at hun først ville være hjemme d 2. jan.

Bliver alle her glade af at den nye bestyrelse konstituerer sig?

Hilsen Gitte