Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politiskforening

On Mon, 2002-12-30 at 16:00, Henrik Brix Andersen wrote:
> Alt i alt synes jeg man burde vente med at lancere et sådant projekt til
> støvet har lagt sig efter den pågående debat - så ved vi forhåbentligt
> også mere omkring IT-politik/Teknik-i-sslug spørgsmålet.

Verden har ikke tid til at vente på at SSLUG kommer ud af sin
pubertetskrise.

Folketinget har i øjeblikket et beslutningsforslag om Open Source (B 27)
til behandling. IT-branchens kapitalinteresser har allerede udtalt sig.
Det har Open Source-bevægelsen selv ikke.

Regeringens forslag om en samlet offentlig IT-strategi er lovet i høring
i starten af 2003 hvor hhv. Open Source og åbne standarders plads i det
offentlige i de næste par år formuleres. Hvem skal rette embedsmændenes
fejlbetragtninger? Microsoft?

Sådan kunne jeg egentlig fortsætte og når jeg engang er færdig kunne jeg
give stafetten videre til Hans eller Ole og så kunne vi sidde her til i
morgen tidlig.

Nogen skal tage sig af de her ting fra dag til dag og som det ser ud i
dag bliver det ikke SSLUG fordi nogen føler sig trådt over tæerne.
Eneste mulighed syntes at være at oprette en organisation hvor
medlemmerne er enige om hvad de står for. Og hvis "DNF" ikke udfylder
tomrummet efter SSLUG så må der bare laves flere foreninger. Ærgerligt
men hvis du kan se andre muligheder tror jeg ikke jeg er den eneste der
sidder parat til at modtage.

--
Anders Feder <sslug@sslug>