Re: [FORENING] Udrensning af Anne

Esther Svaneborg wrote:
Kristian Vilmann wrote:
 > Jeg hentede bare hvad newsserveren nu ville give mig. Det er ikke spor
 > videnskabeligt, men egentlig meget betegnende.....
 > [..]
 > Men ingen opfølgning. Og ingen eller meget lidt deltagelse i
 > diskussioner.

Søger du på mig vil du se at en lang række af mine indlæg i
sslug.itpolitik har samme karakter. Jeg har simpelthen ikke
tid til at diskutere en eller anden detalje omkring definitionen
af Åben eller copyrightlovgivning. Enten fordi jeg mener det er
en meningsløs intellektuel øvelse, eller fordi digitalforbruger
holdet nok kan finde ud af infosoc uden mit bidrag.

Anne har været ganske overordentlig aktiv med at skrive høringssvar
og presse meddelelser, og deltaget i konferencer, f.eks. var hun
den eneste der kommenterede høringssvaret til ØEM's projekt
"Eneret i den nye økonomi" som jeg skrev (http://www.softwarepatenter.dk/eneret.html), og hun og Ole Tange
er de eneste der har kommenteret opfølgningen, som jeg håber
SSLUG vil være medunderskriver af en gang i Januar.

Som sagt det var en meget uvidenskabelig undersøgelse.

Men jeg synes stadig at Annes aktivitetsniveau er påfaldende lavt.
Og specielt set i lyset at hun faktisk gik til valg på it-politikken,
synes jeg det er højst besynderligt at vi ikke ser mere til hende
på sslug.-itpolitik.

Men med Anne som bestyrelsesmedlem forventer jeg at hun i holder bestyrelsen ajour.

Eller i det mindste siger "hov for pokker - det er min bold, nu skal i bare høre......" når lokummet brænder.

Jeg mener at Anne er den direkte årsag til al hurlumhejet omkring SSLUG's Infosoc svar.

Erik Lange bad bestyrelsen tage stilling til noget der kom ud af en Infosoc-diskussion på sslug.itpolitik. Godt nok på en temmelig klumpet måde, men hvis Anne havde været lidt vaks ved havelågen, kunne hune
have reddet den.

I stedet forholdt hun sig tilnærmelsesvis tavs, og mente ikke at hun
skulle ytre sin mening eller kommentere noget uden at blive bedt om det,
for hun var jo ikke enig og ville derfor ikke sige noget.
På en meget arrogant og bedrevidende måde.

Resten af bestyrelsen spurgte igen og igen efter svar men fik ingen.

Det ledte til at Erik Lange, på sin egen måde, blev godt og grundigt
gal på bestyrelsen. Det er det Makholm kalder et DOS-angreb

I dag er Erik ude af SSLUG. Skal vi sige tak til Anne?

> Af 6000 SSLUG medlemmer har vi har vi faktisk kun én Anne!

Det var da heldigt.

Anne er sikkert en fortræffelig jurist. Og hun er måske også god til at tale SSLUG's (eller er det hele OpenSource samfundet hun gerne vil repræsentere?) sag de rette steder. Jeg har bare ikke opdaget det endnu. Det er sikkert min fejl.
Men hun er elendig som bestyrelsesmedlem i SSLUG.

Jeg vil gerne endnu en gang opfordre til omtanke og endnu en tanke ved et evt. kommende valg til bestyrelsen:
"Hvorfor vil jeg stemme på Anne Østergaard?"

Er det virkelig nok at hun er den eneste profil vi har?
Er det bare fordi dem der taler højst og mest overbevisende siger det?

/kristian

-- Feeling unknown - And you're all alone Flesh and bone - By the telephone Lift up the receiver - I'll make you a believer - Depeche Mode