Re: [FORENING] SSLUG i opløsning?

> Om de kan løses af medlemmerne ved en afstemning stiller jeg mig lidt
> tvivlende over for, og det vil i det mindste kræve en eller anden form
> for listevalg, noget der ikke umiddelbart er belæg for i vedtægterne,
> snarere tvært imod.

Det finns inte något som säger emot listevalg i vedtegterna svjv. Dock bör
icke poster finnas på listan.

  7.2 Formen för votering

   Det tillkommer mötesordföranden att besluta om formen för votering,
   antingen sluten eller öppen. För val av styrelse bör sluten votering
   ske. För val av styrelse får avsnitt 7.3 följas.

det opperativa ordet är "får" vilket är "may" på engelska. Ordstyreren
bestämmer alltså vilken form som skall användas.

Martin