Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politisk forening

Anders Feder wrote:
Erik,
Du lægger mere i mine ord end jeg selv gør.

On Mon, 2002-12-30 at 21:48, Erik Josefsson wrote:

Verden har ikke tid til at vente på at SSLUG kommer ud af sin
pubertetskrise.

Otålighed er en tegn på ungdom. Hvor gammel er du? (eller er du seriös?)

Jeg tror du misforstår mig her. En mindre følelseladet version af
ovenstående udsagn kunne være:

"Der bliver hele tiden taget beslutninger og lavet ændringer i samfundet
der kan skade Open Source mens vi sidder her og diskuterer om SSLUG skal
være aktiv i IT-polik"

Er vi ikke enige om det?

Nej.
Det er ikke det hele denne diskussion udsprang af. Og det er stadig ikke det den handler om, selvom nogle bliver ved med at køre ud af den tangent.

Anne bliver ved med at sige det samme. Men det bliver det ikke mere rigtigt af.

Det går således at jeg næsten er færdig med udkast til en
udvalgshenvendelse men at jeg er kommet meget i tvivl om jeg skal
fortsætte arbejdet med den under SSLUG. Jeg vil meget nødig riskere at
skulle smide arbejdet i skraldespanden om et par uger fordi man har
fundet ud af at SSLUG ikke må lave den slags og i øvrigt få at vide at
jeg har misbrugt medlemmernes tillid.

Jeg ved godt at det måske(!) kun er en lille del af medlemmerne der
føler sådan men at intet er sikkert lige nu, det må du da give mig ret
i?

Nogen skal tage sig af de her ting fra dag til dag og som det ser ud i
dag bliver det ikke SSLUG fordi nogen føler sig trådt over tæerne.

Hvem?

Henrik Størner er i hvertfald en. Det samme gælder Kristian Vilmann.

Jeg føler mig ikke trådt over nogle tær.

Men jeg har set og hørt noget jeg bryder mig om. Hvis nogen skulle være i tvivl er jeg temmelig vred over at folk der af medlemmerne bliver betroet et hverv som bestyrelsesmedlem, og endda tager en god bid af stemmerne, opfører sig som jeg har set Anne gøre.
Jeg har været med til at lave mange af de sjove ting i SSLUG de sidste 6 år, og jeg kan ikke bare stiltiende acceptere at foreningen og bestyrelsen i den grad forkrøbles - bl.a. i spørgmål om it-politik - bare fordi et enkelt bestyrelsesmedlem opfører sig som om hun er hævet andre.
Det har intet med it-politik at gøre udover at det er de sager det hele er gået i hårknude over. Men Anne laver jo heller ikke meget andet.

Patrik Bengtsson er en tredje. Alle prominente personer i SSLUG. Når de
kan have en anden opfattelse af hvad det vil sige at være medlem i SSLUG
end mig kommer jeg sku' til at tænke på hvor mange af de rundt regnet
6000 medlemmer vi ikke hører fra der også tænker sådan.

Jeg tror ikke vores opfattelse er så forskellig endda. Men det er som sagt en anden diskussion.
Og jeg ønsker den nye forening alle former for god vind fremover.

/kristian
--
Feeling unknown - And you're all alone
Flesh and bone - By the telephone