Re: [FORENING] SSLUG i opløsning?

"Martin Wahlén" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug
>    Det tillkommer mötesordföranden att besluta om formen för votering,
>    antingen sluten eller öppen. För val av styrelse bör sluten
votering

Det er nok bare mit svensk, der nærmest ikke eksisterer længere.

sluten: betyder det ikke lukket i betydningen hemmelig/skriftlig
öppen: åben i betydningen ved håndsoprækning.

Det jeg ser som problemet er, at det altid vil være enkeltpersoner, der
bliver stemt på, altså ikke enten den ene gruppe eller den anden.
Jeg har forstået på andres indlæg, at det er lavet med hensigt for at
sikre et mindretal indflydelse (jeg var ikke med dengang vedtægterne
blev skrevet).
Jacob har meldt rent ud, og sagt, at bliver han og Anne begge stemt ind
i en ny bestyrelse, vil han trække sig med det samme. Det er vel netop i
erkendelse af, at det ikke er muligt at lave en afstemning på en måde,
der giver medlemmerne adgang til at stemme enten/eller, begge kan komme
med, som vilkårene er nu.
Jeg synes faktisk, at det er ret vigtigt at fastholde det princip, selv
om jeg da sagtens kan se, at det kan give problemer.