Re: [FORENING] formål, fri software (was: Stiftende generalforsamling i ny IT-politisk forening

On Mon, 30 Dec 2002, Gitte Wange wrote:

> Hvis man tager dine udtalelser omkring denne nye forening og at den
> nærmest (min fortolkning!!!) intet har med fri software at gøre

De nye vedtægters formålsparagraf:
"...frihed til at udvikle og vælge programmel"

Der står ikke direkte ordet "fri software", men det er det der menes.

> og det faktum at der er sendt en announce ud på sslug.aanounce om denne
> nye forenings stiftende generalforsamling - så mener _jeg_ det ikke er
> noget 6000 mennesker's indbakker skal belemres med !

Hvis det er relevant for Linux-brugere, så er det vel OK.

> Men det er altsammen fortolknings-sprøgsmål og nu er announcen røget ud
> på sslug.announce. Hvorfor jeg antager at denne nye forening også er en
> forening der vil varetage SSLUG's interesser -> Linux -> fri software

SSLUG varetager selv sine interesser. Måske varetager SSLUG også de
politiske ting, det kan jeg ikke helt finde ud af. DNF tager sig af det
som SSLUG ikke tager sig af, hvis DNF har medlemmer der vil bære den
igennem.

Hvis SSLUG tager sig af politiske ting, så kan man forvente at se nogle
"Tordenskjolds soldater", hvilket er en lidt forkert betegnelse, da DNF
nok ikke vil tage sig af ting som SSLUG tager sig af. Well, det er jo helt
nyt med DNF, så alt er ikke på plads endnu. Lad os se hvad der sker.

Iøvrigt havde vi et godt møde. Vi var rivende uenige flere gange, så der
blev stemt ret mange gange.

mvh/hans
In Linux® we have found a UNIX® that is a better answer. We
think Linux® is the new UNIX®.	-- Michael Dell