Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politisk forening

On 30 Dec 2002 23:18:02 +0100
Anders Feder <sslug@sslug> wrote:

> Erik,
> Du lægger mere i mine ord end jeg selv gør.

> Jeg tror du misforstår mig her.

puh... jag er glad for di du svarede, jag var redd at jag var for ond
;-)

> En mindre følelseladet version af
> ovenstående udsagn kunne være:
>
> "Der bliver hele tiden taget beslutninger og lavet ændringer i
> samfundet der kan skade Open Source mens vi sidder her og diskuterer
> om SSLUG skal være aktiv i IT-polik"
>
> Er vi ikke enige om det?

Nej det er vi ikke enige om. Imho diskuterer vi "hvordan" eller "på
hvilken måde" sslug skal vare aktiv. Og det er en meget viktig og
naturlig del i foreningens liv. Hvor er balancen?

Med IDFR, swpat.dk, og nu måske en ny forening DNF, som medspillere er
det måske lättare at finde den.

Med en god bestyrelse vil allt detta vare angenäma problem
(pleasent problems).

> Det går således at jeg næsten er færdig med udkast til en
> udvalgshenvendelse men at jeg er kommet meget i tvivl om jeg skal
> fortsætte arbejdet med den under SSLUG. Jeg vil meget nødig riskere
> at skulle smide arbejdet i skraldespanden om et par uger fordi man har
> fundet ud af at SSLUG ikke må lave den slags og i øvrigt få at vide
> at jeg har misbrugt medlemmernes tillid.

Det er inget som hindrer dig fra at arbejde med texten sammen med
andre på it-politik på samme måde som andre texter er produceret.
"Release fast, release often" som esr bruger sige.

Processen at få det til en sslug-holdning finder du i
forretningsodningen. Hvis ikke hele texten eller omfanget bliver en
sslug-holdning så kan måske en delmängd blive det. Eller så kan det bli
et "åbent brev" som sslug stötter, sammen med andre foreninger?

Worst case (som ikke er helt dårligt) er navnunderskrifter til din
"udvalghenvendelse" fra sslugs medlemmer (og andre steder).

GO!

Det bedste er naturligtvis og at lave en kort og intensiv text og
spörge Störner, Patrik og Vilmann hvis de finder dit engagemang helt
uacceptabelt. Hvis du får feedback av dem så hved du hvor de sätter
gränsen, selvom det er bestyrelsen som "tegner sslug".

Hvem hved, du får måske deres navnunderskrifter, men ikke deres stöd för
at lave en "sslug-holdning".

Hvis den DNF seden kommer på banen så er det bare at flytte over dit. Så
blir det måske en udmeldning fra DNF, med stötte fra sslug, *bsd mac
etc etc (se Gittes L19).

> Det ved jeg ikke men der vil i hvertfald ikke være tvivl om de kan
> udtale sig om IT-politik.

Igen tycker jag her at det er lidt forkert at du er i tivl _om_ sslug
kan udtale sig.

> Jeg har aldrig været væk. Højst desillusioneret ;)

You have to focus Trinity. You can make it.

//Erik