Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politisk forening

Anders Feder wrote:
On Mon, 2002-12-30 at 23:49, Kristian Vilmann wrote:

"Der bliver hele tiden taget beslutninger og lavet ændringer i samfundet
der kan skade Open Source mens vi sidder her og diskuterer om SSLUG skal
være aktiv i IT-polik"

Er vi ikke enige om det?

Nej.

Hvorfor ikke?

Det er ikke det hele denne diskussion udsprang af. Og det er stadig ikke det den handler om, selvom nogle bliver ved med at køre ud af den tangent.

Godt. Så vi er enige om at der ikke er noget at diskutere: SSLUG skal
være ligeså IT-politisk aktiv som hidtil.

For min skyld gerne.

Henrik Størner er i hvertfald en [der føler sig trådt over tæerne].
Det samme gælder Kristian Vilmann.

Jeg føler mig ikke trådt over nogle tær.

Uanset hvad du vil kalde de ting du skrev i fredags er min argumentation
den samme: så længe der er tvivl om hvilke sager SSLUG skal blande sig i
er kan der ikke føres ret meget IT-politik på SSLUG's vegne

Jeg går ud fra at du referer til dette:

<citat>
Og vi har fået noget ekstra at tage stilling til i kraft af at Linux er blevet så stort. Det har jeg ingen problemer med.
Men jeg har problemer med at bestyrelsen ikke fungerer, fordi it-politikken fylder så meget. Fordi der åbenbart arbejdes med skjulte dagsordner. Og fordi mistillid bliver brugt som beskrivende for bestyrelsesarbejdet.
Det skal der ryddes ud i. Ellers vil jeg ikke være med.
Hvis prisen er at IT-politikken en gang for alle skal et andet sted hen, så må det være sådan.
</citat>

Det mener jeg stadig.
Men jeg mener ikke at SSLUG absolut *skal* droppe it-politikken. Men it-politikken må ikke forhindre foreningen og bestyrelsen i at fungere.
Det har ikke tidlligere været et problem, og lige nu er det personproblemer, der bare tilfældigvis har en prominent it-politiker i hovedrollen.

Patrik Bengtsson er en tredje. Alle prominente personer i SSLUG. Når de
kan have en anden opfattelse af hvad det vil sige at være medlem i SSLUG
end mig kommer jeg sku' til at tænke på hvor mange af de rundt regnet
6000 medlemmer vi ikke hører fra der også tænker sådan.

Jeg tror ikke vores opfattelse er så forskellig endda. Men det er som sagt en anden diskussion.

Tjae, det kommer an på hvad "den her" diskussion handler om. Lige nu vil
jeg helst have opklaret om jeg skal flytte de bolde jeg har i luften
over i et andet regi før de falder til jorden. Det andet spørgsmål om
SSLUG's bestyrelse haster ikke nær så meget, for mig, fordi det ikke er
underlagt eksterne deadlines.

Det er et godt argument. Og jeg forstår godt din tvivl.

/kristian

--
Feeling unknown - And you're all alone
Flesh and bone - By the telephone