Re: [FORENING] Stiftende generalforsamling i ny IT-politiskforening

On Tue, 2002-12-31 at 00:34, Erik Josefsson wrote:

> puh... jag er glad for di du svarede, jag var redd at jag var for ond
> ;-)

Du er den der har været mest rolig (calm) i de sidste par dage så jeg
tænkte nok at du ikke mente det så hårdt :)

> Nej det er vi ikke enige om. Imho diskuterer vi "hvordan" eller "på
> hvilken måde" sslug skal vare aktiv. Og det er en meget viktig og
> naturlig del i foreningens liv. Hvor er balancen?

Det har du helt ret i og det var i og for sig heller ikke det jeg
spurgte om du var enig med mig i. Jeg reagerede kun på Henrik's indlæg
om at det ikke er noget der haster.

(Jeg er lidt ked af at jeg kom til at antyde at diskussionen ikke er
vigtig i det svar jeg lige skrev til Kristian Vilmann. Det var mere for
at "prikke" til ham ;)

> Det er inget som hindrer dig fra at arbejde med texten sammen med
> andre på it-politik på samme måde som andre texter er produceret.
> "Release fast, release often" som esr bruger sige.
>
> Processen at få det til en sslug-holdning finder du i
> forretningsodningen. Hvis ikke hele texten eller omfanget bliver en
> sslug-holdning så kan måske en delmängd blive det. Eller så kan det bli
> et "åbent brev" som sslug stötter, sammen med andre foreninger?
>
> Worst case (som ikke er helt dårligt) er navnunderskrifter til din
> "udvalghenvendelse" fra sslugs medlemmer (og andre steder).

> [...]

Det er klart, men som jeg også fremførte på it-politik handler det her
for mig ligeså meget om en mulighed for at vise politikerne at SSLUG vil
arbejde for det her i fremtiden og at vi i øvrigt er dem de skal tale
med. Derfor er spildt arbejde hvis vi _ikke_ vil arbejde med det i
fremtiden, og _ikke_ vil tale med politikere.

> Igen tycker jag her at det er lidt forkert at du er i tivl _om_ sslug
> kan udtale sig.

Tja. Ikke desto mindre har jeg svært ved at finde argumenter for det
modsatte. F.eks. er det jo rigtigt nok at der ikke direkte står noget om
det i stadgarne.

> You have to focus Trinity. You can make it.

Så er det en aftale :)

--
Anders Feder <sslug@sslug>