Re: [FORENING] ^A^B^A^B^A^A^B^A^B^A^B^A^B^A08

On Mon, 30 Dec 2002, Erik Josefsson wrote:

> 1000% enig.

Jeg er helt sikker på at mange lige nu frygter at den
succes SSLUG har haft på den IT-politiske scene nu skal
stoppes - det tror jeg ikke en meter på at den kan.

Måske kommer den over i en anden og bedre boldgade -
måske forbliver den i SSLUG. Idonno, men jeg håber at
Janus, Ole og de andre drevne rotter i området kan
starte noget i FOO/DNS/NDS eller hvad vi nu kommer til
at kalde det, som vi alle kan se bliver bedre og har
god tyngde.

Det er klart at udfordringerne er store.  Vi (OSS-folk)
tabte på Infosoc og swpat-området i 2002, men der
kommer masser af andre udfordringer for "dem som ikke
lige vil køre Windows XP2007 eller hvad der nu er god
latin". Denne kamp skal ikke stoppes, men jeg tror der
kan komme mere benzin på det bål udenfor SSLUG (flere
folk ind). Oles Tanges tanker om at SSLUG skal skubbe
aktivt i den retning lyder IMHO sunde.

Det lyder sygt. Kan nogen finde ud af hvor dette
stammer fra er jeg (desværre) interesseret og vil give
skideballe for dette.

Bestyrelsen har anvendt en stor del af tiden på
IT-politik i 2002 og selv Makholm har prøvet at
forbedre det indlæg som Anne sendte til OIO-høringen.
Her har vi et eksempel på noget som skabte en kende
frustration. Makholm og Erik kommenterede det
foreløbige indlæg fra Anne og lavede rigtig gode
kommentarer - Makholm endda en ny version så det var
nemt at overskue rettelser da Anne ikke var glad for en
"diff". Alt dette blev fejet af bordet selvom det var
gode forbedringer (mener jeg).

> Hvis dette rygte er sandt vil jag bare sige at disse mennesker har en
> fullständigt forkert virklighedsopfattelse. Det er ikke Anne som
> förer sslugs "it-politik". Det er umulig at melde ud "it-politik" fra
> sslug. Måske kan sslug uphöre at kommunicere med samfundet hvis vi
> allesammen flytter til peberholmen og spränger bron... måske.
>
> Forestillingen at "anne=it-politik" og "alle andre=teknik" er
> simpelheden idiotisk (jag har svaert at tro at nogen har den).

Jeg tror den tanke er en stor grund til den
frustration mange har og frygt for fremtiden.

Et stort problem er IMHO at Anne ikke har lavet ret
meget egentligt bestyrelsesarbejde og svigtet os andre
der - men lavet IT-politik som resten af bestyrelsen
ikke har haft meget indblik i. Læs min forrige mail så
forstår I mere. Det har fået ting til at gå galt.
Jeg tror Kelds tanker om manglende værdsættelse af
Annes arbejde er korrekt og det tager jeg gerne til
efterretning.

Meget IT-politisk arbejde er nok egentlig også kommet
fra Erik Lange, Carsten Svaneborg og co. som kan trykke
taster ned i et tempo som andre personer ikke kommer i
nærheden af. Erik J har også knoklet - Mads, Ole og
Hans har knoklet meget på gulvbrædderne - Anne har
ageret frontfigur og taget sine træk mange gang - alt
dette er jeg meget stolt over er sket. Jeg har ikke
glemt det.

Jeg tror at mængden af arbejde - bare læse alle de 3000
mails på bestyrelsesliste i år har været for meget at
overskue. Dermed falder vi tilbage på en af Hannes og
mine kæpheste - hvordan samarbejder vi? Hvad forventer
vi af hinanden? Diskussionen har været kørt løbende.

> Det er heller rikgtigt min intention. Der er et stort behov av
> koordination og kommunikation (se og Carstens mail). Hvis Anne ikke
> föler at hun vil vare "projektleder" eller "koordinator" så er det fint
> med meg. Men _min_fortolkning_ av genvalget av Anne er ikke blot at
> "it-politik" er viktigt, men og at medlemmerne forventer sig at hun
> tar den slags rolle.

Erik J. prøvede flere gange at efterspørge Annes
indstilling til dette kort efter valget i november uden
der kom nogen kommentarer - derfor trak han sig.

Jeg er meget ked af at Erik J ikke vil findes i
bestyrelen 2003 - han har også været en god dynamo i
2002 og et godt bindeled mellem IT-politiske emner og
bestyrelsen.

... when men were men and wrote their own device driver ...
                    --- Linus Benedict Torvalds